Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě objednávky přes eshop jsme zakoupili tříkolku, když přišla, zjistili, že je nevyhovující a chtěli ji vrátit. Nejprve osobně, což nám neumožnili a zboží nepřevzali, takže následně na Vaši radu ji zaslali, což převzali. Potom přišel dopis z nějakého reklamačního oddělení s tím, že došlo na tříkolce k úpravám na základě přání objednávajícího a proto nepřipouští odstoupení od smlouvy.
Společnost potom, co jsme chtěli zboží vrátit na webu rychle upravila reklamační řád, mám ale ale schovaný výtisk toho původního, kde nic takového není.
Prosím podívejte se na to a jestli Vás mohu poprosit o radu co s tím dál.
TŘÍKOLKA SPIRIT NEXUS, elektro tříkolka 18Ah, kód: stříbrná 18Ah NEXUS EB-0032b
měla by nám být vrácena cena za tříkolku
|
Tweet |
Ustanovení § 1837 písm. d) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, skutečně stanoví výjimku z práva odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů v případě dodávky zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Jelikož se jedná o ustanovení, které bylo do našeho právního řádu transponováno na základě Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU o právech spotřebitelů, je zapotřebí jej vyložit v souladu s touto směrnicí.
Generální ředitelství Evropské komise pro spravedlnost pak vydalo ke směrnici tzv. Guidance, tedy výkladový materiál, v němž jsou uvedeny pokyny jak konkrétní výjimky z práva na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu vykládat. Guidance k výjimce uvádí: "Požadavek/přizpůsobení osobním potřebám by v této souvislosti měly být chápány tak, že toto zboží je v zásadě jedinečné a bylo vyrobeno podle individuálních přání a požadavků uvedených spotřebitelem a dohodnutých s obchodníkem."
V obdobných případech je tedy nutné rozlišovat situace, kdy si spotřebitel vybral zboží z katalogové nabídky obchodníka. V takové situaci se o zboží upravené na míru nejedná, protože jednotlivé varianty obchodník nabízel v katalogu. Pokud však probíhá jednání o uzpůsobování zboží na míru a výsledkem je skutečně individualizovaný produkt, potom se výjimka z práva na odstoupení od smlouvy uplatní.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření v příloze.
Jestliže skutečně došlo k popisovaným úpravám na tříkolce, pak jsme toho názoru, že odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů skutečně v daném případě možné nebylo.
Navíc pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nepostačuje pouhé zaslání zboží na adresu prodávajícího. Spotřebitel k tomu také musí učinit jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy, což vyplývá z čl. 11 odst. 1 písm. b) Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, o právech spotřebitelů.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.