Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
26.3.2018 jsem zakoupil odolný telefon https://www.mp.cz/mobilni-telefon-cubot-king-kong-black-p-44842
u kterého se přímo píše:
- CUBOT King Kong používá 5“ displej z tvrdého skla LONGJI, které není snadné rozbít, nebo poškrábat.
- O bezpečnost je postaráno z každé strany. Levá a pravá strana jsou tvořeny zinkovou slitinou s vysokou tvrdostí. Všechny rohy jsou pokryty importovaným měkkým plastovým obalem a celé tělo má tlustou a protiskluzovou strukturu, takže CUBOT King Kong vydrží i tlak 1 tunu.
to stejné je i na stránce výrobce: https://www.cubot.net/smartphones/king-kong/
telefon mi po měsíci spadl na zem, rozbilo se sklo... prodejce reklamaci neuznal, že jde o mechanické poškození. Servis neměl náhradní díl a řekl, že telefon nemá žádnou certifikaci na pád, tak se to vrátilo jako neopravené a momentálně neopravitelné.
přitom dle specifikace jde o tento model... https://www.mp.cz/mobilni-telefon-cubot-r9-dual-sim-gold-p-30641
u kterého si akorát připlácím 1000 Kč za odolnost, která se evidentně nekonala.
číslo reklamace: 311S1804680, Cubot King Kong, IMEI: 354421090002114
- oprava
- vrácení peněz
- nový telefon
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Věc má vadu dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, pokud v době, kdy kupující věc převzal, nemá "vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné".
Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku,
naše společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů skrze platformu mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz.
Poprosíme Vás, abyste nás kontaktoval přímo prostřednictvím kontaktního formuláře na webové adrese https://www.mp.cz/kontakty.
Váš podnět bude prověřen v co nejkratší době. S výsledkem prověření budete seznámen, v případě, pochybení na naší straně Vám bude nabídnuta satisfakce.
Děkujeme
Mobil Pohotovost
Na základě výše uvedeného vyjádření společnosti stížnost uzavíráme.
Spotřebitel má dále možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.