Společnost


Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:41
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24749Neoprávněná pohledávka a vymáhání údajného dluhu (ČPP a Global Collect)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2018, před 7 lety

Lukáš Klásek

Znění stížnosti

22.7.2016 jsem uzavřel pojistnou smlouvu pro pojištění majetku a odpovědnosti občanů typ DOMEX přes společnost OVB. Tuto smlouvu jsem uzavíral jen na přání majitelky bytu, protože jsem byl v pronájmu, a protože jsem nevěděl, jak dlouho tam ještě budu, tak jsem smlouvu uzavřel jen na 1 rok. Zprostředkovatel mi potvrdil, že se jedná o smlouvu pouze na rok. Počátek pojištění byl smlouvou stanoven na 23.7.2013 a pojistné jsem uhradil 4.6.2016 a tím jsem měl věc za kompletně vyřízenou.

Dnes (10.7.2018) mi přišel (po skoro dvou letech) dopis "Výzva k úhradě dluhu a nákladů spojených s uplatněním pohledávky" od Mgr. Martiny Řehořové z Global Collect. Dopis, navíc s gramatickými chybami, se mi zdál nesmyslný, a ještě u toho byl přiložený list pro uznání dluhu. To se mi taky zdálo podezřelé. Proč bych měl uznávat dluh, pokud by jejich pohledávka byla oprávněná? Hned jsem si myslel, že to jsou podvodníci, kteří se ze mě snaží vyrazit peníze na základě smyšlené pohledávky. Paní také v dopisu tvrdí, že mi už dopis posílala (19.6.2018), ale já jsem se o údajném dluhu dověděl poprvé až dnes.

Pro jistotu jsem do České podnikatelské pojišťovny zavolal a k mému velkému překvapení mi paní začala tvrdit, že jim opravdu dlužím peníze, že jsem uzavřel smlouvu na dobu neurčitou a měl jsem platit dál. Dál jsem se ptal proč mi o tom údajném dluhu nedali vědět, tak mi tvrdila, že mi upomínky posílali a že stejně nejsou povinni mi vůbec nějaké upomínky posílat, ale já mám povinnost platit.

Naštěstí jsem ještě měl smlouvu uloženou a na ní se jasně uvádí v části „Společná ustanovení“: „Pojistné období roční (x 0.94)“. Toto mi na dané smlouvě zástupce OVB i zvýraznil zvýrazňovačem a zdůraznil, že se jedná o smlouvu na rok. Smlouvu jsem si teď četl a nikde jinde jsem ve smlouvě nenalezl nic o tom, že by se smlouva sjednávala na dobu neurčitou.
Pohledávky ČPP i vymahačské firmy považuji za neoprávněné.


Produkt

Pojistná smlouva pro pojištění majetku a odpovědnosti občasnů typ DOMEX (ČPP)


Požadované řešení

Zrušení neoprávněné pohledávky ČPP a Global Collect za mou osobou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.8.2018 12:20, před 6 lety

Jestliže společnost tvrdí, že má za spotřebitelem nějakou pohledávku, měla by prokázat, na základě jaké skutečnosti pohledávka vznikla. Doporučujeme tedy spotřebiteli, aby si vyžádal od společnosti dokumentaci prokazující vznik dluhu. Jestliže bude v dodané dokumentaci a dokumentaci, kterou má spotřebitel, nějaký rozpor, resp. jestli bude rozpor dokumentace s tím, o čem informoval spotřebitele zprostředkovatel, postupovala některá ze stran nesprávně.

Prokáže-li spotřebitel, že byl nesprávně informován nebo že došlo ze strany pojišťovacího zprostředkovatele k jinému podvodnému jednání, má právo náhradu škody, která mu v důsledku tohoto jednání vznikla. Příp. tím může doložit, že nemá povinnost hradit údajnou dlužnou částku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2018 08:48, před 6 lety

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.

Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.