Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hezký den,
společnost AirsoftGuns mi neuznala reklamaci z důvodu takzvaného běžného opotřebení pistole airsoft - CM.030 - CYMA glock 18C. Zbraň přestala fungovat. Dle jejich vyjádření se po cca 3000 výstřelech musí provést servis, neboť se u zbraně poškodí jiskřením kontakty.
Pistoli jsme nepoužívali denně cca 35x (cca 11 měsíců stará od koupě) a společnost tvrdí, že se jedná o běžné opotřebení zbraně a mají právo reklamaci zamítnout a nebo si můžeme nechat airsoft pistoli opravit za cca 500-600 Kč.
Přijde mi divné, že zboží nevydrží ani rok a navíc pistole nebyla intenzivně využívána.
Je jejich postup v souladu se zákonem??
Děkuji
Iveta Bufková
airsoft - CM.030 - CYMA glock 18C
Oprava zdarma či výměna zboží.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.