Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
25.5.2018 jsme u společnosti AAA Auto International, a.s., v Jihlavě koupily vůz Mercedes Benz SLK 300, při přebírání vozidla, jsme byli upozorněni na špatnou funkčnost Bi-xenonu, o které jsme věděli a počítali jsme s investicí do nového. Následující den jsme navštívili značkový servis nedaleko od Jihlavy, kde nám, ale bylo sděleno, že toto vozidlo nemá ve výbavě Bi-xenony, nýbrž normální xenony. I když v předávacím protokolu máme jasně uvedeno, že součástí komfortní výbavy jsou bi-xenony. Toto jsme tedy reklamovali přímo v Jihlavě, kdy jsme měsíc čekali na vyjádření, aby jsme se dozvěděli, že nemáme nárok na jakoukoliv kompenzaci, a že se naše reklamace zamítá.
Mercedes Benz SLK 300
Kompenzace za lživý obsah předávacího protokolu ve výši 5.000 Kč
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat věc pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smluvních dokumentech.
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Sitný,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.