Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
24.6. došlo ke zpoždění letu QS1084 Prahy do Dubrovníku. Toto nám bylo sděleno v 10.00 pm při Check-inu, ale nebyl specifikována doba zpoždění. Na odletové tabuli bylo pouze uvedeno "další informace ve 12:00". Po uplynutí další doby naskočila informace " další info ve 20:00". Přepážka Travel servisu byla až do 17:00 uzavřena, telefony byly nedostupné.Poté jsme dostali info, že určitě ještě ten den odletíme - Zpoždění způsobil údajně silný provoz. VE 20:21 bez jakékoliv změny na tabuli jsme se teprve dozvěděli, že letadlo mělo poruchu a poletíme až druhý den ve 12:15.
Ubytování nám Travel service zajistil v hotelu Diplomat,s tím, že cestu tam a zpět jsme měli mít kompenzovanou. Na kontaktní adresu jsme se obrátili 1.7. - opakovaně. Prozatím neúspěšně. Samozřejmě nebudeme chtít pouze proplacení cesty do hotelu, ale protože se jednalo o více, jak 3 hodinové zpoždění, tak i kompenzaci za jednodenní ztrátu.
Kompenzace za jednodenní zpoždění letu,
proplacení cestovních výloh na hotel v Praze
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.