Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 5.7. 2018 jsem si v AAA Auto v Sokolově vybral osobní vůz Škoda Fabie. Cena vozu byla 64. 900,- Kč. ale jelikož jsem neměl ještě potřebnou hotovost tak jsem na jejich účet složil zálohu ve výši 2000,- Kč z tím že mi auto podrží do 13. 7. 2018 přičemž mě prodejce ujistil že v případě toho že bych si koupi rozmyslel je záloha vratná. Pak mě prodejce předal do rukou další osobě se kterým se to mělo všechno sepsat. Vše mi vysvětlil jak to bude probíhat, potom mi začal nutit nějaké jejich pojištění na elektroniku vozu v ceně 4.590,- Kč i po tom co jsem mu 4x řekl že o to nemám zájem tak ve smlouvě to stejně bylo zapsané, takže konečná cena byla 69.530,- i když mi na vůz dali slevu tak byla zanedbatelná. Ve finále mi dali podepsat smlouvu a předávací protokol. Auto nekupuji každý měsíc, tak se nevyznám v těch jejich právnických kličkách. Když došlo k podpisu ještě mi zopakoval že je tam vše o čem jsme spolu mluvili a já podepsal. Smlouvu mi ani nedal do ruky. Jen ji držel a otáčel stránky a ukazoval kde mám podepsat.
Problém nastal, když jsem 9. 7. 2018 byl zpět v AAA auto Sokolov a chtěl odstoupit od smlouvy. Na otázku od prodejce " Co si přeji " jsem řekl že bych rád odstoupil od smlouvy, tak se sbalil a přišel manažer pobočky, ten mi oznámil že jsem společně se všemi papíry podepsal i kupní smlouvu přičemž ji u sebe neměl a myslím že ani nevěděl o co přesně jde a z toho usuzuji že jsou to jejich normální praktiky. Dále mi zdělil že jsem fyzicky vůz převzal a že jim dlužím částku 67.536,-Kč a pokud nezaplatím že to budou vymáhat soudně. Fyzicky jsem přebral vůz ?!?! Pokud se nemýlím tak fyzicky přebrat vůz znamená že by mi stál před domem ale podle nich jsem ho fyzicky převzal a stoji u nich včetně veškerých papíru od vozu. Kupní smlouvy a veškeré papíry co jsem podepsal nemam vše drží oni a nemám možnost se k nim dostat.
Odstoupení od smlouvy a vracení zálohy
|
Tweet |
Pokud prodávající uvedl spotřebitele úmyslně v omyl (místo rezervační smlouvy předložil spotřebitelovi smlouvu kupní), bylo by možné takovéto jednání považovat za klamavé konání, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky. Spotřebitel by v takovém případě mohl namítat neplatnost kupní smlouvy, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže spotřebitel vůbec nevěděl, jakou listinu podepisuje, resp. se domníval, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle. Smlouva by tak vůbec nevznikla.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Baboráku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.