Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení, dovoluji se na Vás touto cestou obrátit ve věci mé reklamce. U společnosti Britex byl reklamován mobilní telefon Samsung, jednalo se identickou závadu, která již byla v září společností Britex opravena. Nyní nám společnost Britex sdělila, že reklamci nemůže uznat s ohledem na neoprávněný zásah do telefonu a že se jedná o rozpor se smluvními podmínkami. Byla podána žádost o opětovné posouzení s tím, že nebyla prokázána příčinná souvislost mezi neoprávněným zásahem do telefon a vadou.
Obdržela jsem následující odpověď:
Na základě Vašeho emailu i dopisu Vám zasílám stanovisko autorizovaného servisu. Dne 5.2.2014 byla přijata reklamace pod číslem 2851365 s popisem vady cituji : Nelze z telefonu volat - ani po uvedení do továrního nastavení - číslo se tváří jako vypnuté nebo že neexistuje. Následně byla po logistických úkonech reklamace předána technikovi, který zjistil rozpor se záručními podmínkami výrobce ve smyslu neodborného zásahu do paměti přístroje. Byl proveden nepovolený zásah do softwaru neboli výrobcem nepovolená úprava softwaru (tzv. ROOT nebo jailbreak). O takové změně je v přístroji proveden zápis, který servisní středisko snadno zjistí. Pokud dojde ke standardní aktualizaci softwaru za pomoci výrobcem poskytnutého synchronizačního programu (iTunes pro Apple iPhone, Kies pro Samsung apod.) nebo stažením a instalací doporučené aktualizace metodou FOTA (tj. Firmware Over-the-Air, kdy přístroj sám nabízí aktualizaci a uživatel má možnost ji instalovat okamžitě prostřednictvím Wi-Fi nebo mobilních dat), jedná se samozřejmě o běžný proces, který může uživatel učinit sám bez následků na záruku. Následně bylo z naší strany zamítnuto, neboť v tomto případě lze provést opravu pouze nezáručně a to výměnu systémové desky A/S ASSY-PBA MAIN(COMM)GT_I9505/M16.Dne 7.2.2014 17:28:03 byl odeslán cenový návrh na řešení reklamace na email : balaz.marek@gmail.com . Bohužel na toto nikdo nereagoval a proto reklamace byla ukončena a vrácena zpět bez opravy. Ve vší úctě a respektem vůči Vám nevidím jediné pochybení ze strany autorizovaného servisu dle občanského zákoníku. V příloze zasílám nezbytné podklady a záznamy o porušení záručních podmínek. Naše stanovisko je v souladu s postupem výrobce a nelze uznat záručně. Jiné řešení než-li nezáruční oprava neexistuje. V případě Vašeho opětovného nesouhlasu se můžete obrátit na soudního znalce.
Je možné dále namítnout následující? : Spotřebitelská smlouva obsahuje nepřiměřenou smluvní podmínku, která omezuje práva při uplatnění odpovědnosti za vady. Z výše uvedeného důvodu namítám neplatnost ustanovení smlouvy čl. ( doplnit ustanovení o neodborném zásahu), neboť vede k újmě spotřebitele a je v rozporu s požadavkem dobré víry značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran.
neoprávněný zásah
oprava telefonu
|
Tweet |
Jakákoliv ujednání mezi prodávávajícím a kupujícím, která byla uzavřena před uplatněním práva z odpovědnosti za vady, jsou dle ustanovení § 627 odst. 3 zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, neplatná. Nelze na základě takových ustanovení přijít o záruku. Předpokládáme, že smlouva byla uzavřena za účinnosti předchozího občanského zákoníku. Muselo by být prokázáno, že vada byla neodborným zásahem způsobena. Jestliže se společnost nezabývala touto souvislostí, nebyla reklamace vyřízena řádně. V takovém případě by se dalo uvažovat o odstoupení, ale je důležité zmínit, že pokud by nebyla vrácena kupní cena prodejcem dobrovolně, spor by byl řešen před příslušným soudem. Soud by se v takové situaci zabýval existencí vady. Proto by bylo lepší řešením, v případě neúspěšného jednání s prodejcem či servisem, nechat si vypracovat vlastní znalecký posudek a dle jeho výsledků postupovat dále. Případný nárok na odstoupení se uplatňuje u prodejce zboží.
Společnost BRITEX - CZ, s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.