Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru jsem si objednala mobilní telefon od společnosti TERAE BUSINESS s.r.o. přes jejich internetové stránky androidlevne.cz, nicméně jsem na zboží čekala přes tři měsíce, kdy se prodejce dle mého názoru vymlouval, že se zboží ze zahraniční opozdilo, pak že čeká dlouho na proclení a tímto způsobem zdůvodňoval abnormálně dlouhou čekací lhůtu. V červnu jsem požadovala storno objednávky a vrácení peněz na účet, z kterého jsem danou platbu provedla. Prodejce mi měsíc sliboval, že platbu pošle. Na konci června mi zaslal potvrzení o zadaní platby přes internetové bankovnictví a tvrdil, že platbu už poslal, ale při ověřování u příslušných bank platba z jeho účtu neodešla. Jsem tímto chováním značně iritována, neboť prodejce neustále lže. Požaduji vrácení peněz tj. cca 8.000 Kč, o které jsem přišla, neboť nemám ani zboží ani peníze.
Mobilní telefon značky Samsung S7
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Zákaznici byla na její žádost vrácena platba. Prosím o potvrzení
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, případně o uzavření stížnosti.
Ano, platba mi již byla vrácena.