Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, jsem pravidelným zákazníkem DM drogerie, navštěvuji ji pravidelně několikrát do měsíce. Nikdy jsem neměla potřebu zboží reklamovat a nebo vracet. Ale zarazila mě velká neochota vedoucí prodejny v ul. 5.května Liberec, kdy mi odmítla navrácení el.lampy na vosk, v originál balení a s účtenkou, jen proto, že nebyla zakoupena v jejich prodejně , ale na Soukenném nám. odůvodnila to slovy, že jim nebude souhlasit počet na jejich prodejně. Lampu jsem po zbytek dne musela nosit u sebe, v dešti.Bohužel jsem neměla prostoj na návštěvu a navracení zboží na prodejně, kde byla lampa zakoupena. Chci se zeptat zda opravdu lze vrátit zboží jen na prodejně kde bylo zakoupeno. Děkuji N. K.
elektrická aroma lampa na vosk
Zajímá mě zda postup paní vedoucí byl v pořádku.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit v určité lhůtě ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit.
Podnikatel si však může pro vrácení či výměnu zboží nastavit podmínky, které by měly být předem stanoveny a zakotveny v obchodních podmínkách.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Vážená paní Krnáčová,
velice nás mrzí Vaše negativní zkušenost s uplatněním reklamace v prodejně dm. Dle našich zásad můžete o reklamaci požádat v jakékoli prodejně dm, bez ohledu na to, v jaké dm byl výrobek zakoupen. Personál výše uvedené prodejny dm, který Vaši reklamaci vyřizoval, pochybyl. Vaše reklamace měla být přijata a vyřízena dle standardních postupů.
Vaši stížnost jsme předali vedoucí prodejny dm v Liberci, Liliová ul., která celou záležitost důkladně prošetří. Věříme, že se s podobnou situací již příště nesetkáte.
S reklamací výrobku se prosím neváhejte obrátit na jakoukoli prodejnu dm. Za veškeré komplikace se Vám velice omlouváme.
dm zákaznický servis
Spotřebitelka nám sdělila, že její záležitost byla v pořádku vyřízena. Stížnost proto uzavíráme.