Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
I já jsem podlehla seznamování přes internet. Našla jsem si seznamku Singles50. Zaplatila 149 Kč na měsíc. Pokud nevypovím členství 4 dny před ukončením, bude mi automaticky prodlouženo a to rovnou na 3 měsíce. Jelikož jsem tam přítele našla, úplně jsem zapomněla členství zrušit. A včera mi přišel mejl Poslední upomínka na 2 527 Kč. 14 dní jsem byla v cizině a neměla jsem přístup na internet.
Domnívala jsem se, že před vypršením měsíčního členství mi přijde upozorňovací mejl. Ale to jsem asi byla bláhová.
Dnes jsem jim 2x psala, jestli by mé členství mohli zrušit. Na první mejl odpověděl automat, na druhý ještě nikdo.
Pravděpodobně nechtějí komunikovat. Podala jsem dotaz na Evropské spotřebitelské centrum, kde čekám odpověď.
Zároveň jsem si sjednala schůzku na pondělí se svým právníkem, chci podat stížnost na Policii ČR za nekorektní jednání.
Přitom jsem měla pocit, že je to solidní seznamka. A když jsem přítele našla, tak mě to jen utvrdilo. A teď nastal problém.
Simona Havlíčková
Má obyčejný člověk šanci na slušné chování ze stran společností, které sídlí v cizině?
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 174599609
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek Singles50.
Ano, vaše oddělení mě sice kontaktovalo, byl to automat. Můj profil smazali, ale jedná se mi o peníze. Napsala jsem 2 mejly. Ale nikdo mi do této doby neodpověděl.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: 174599609
Dobrý den.
Profil, který jste si zaregistrovala na stránce Singles50 nebyl smazaný (tj. Váš profil na Singles50 je do dnešního dne aktivní) - zrušený byl Váš profil na stránce be2.
Dle našich záznamů reagovalo Oddělení pohledávek na Vaše emaily k datům: 16.07.2018, 17.07.2018 a 18.07.2018.
Do mejlu mi přišlo toto znění.
Potvrzujeme vám, že automatická prolongace Vašeho Prémiového členství již byla vypovězena.
Jinak můj problém stále není vyřešen.
Mejly chodí z automatu, kam se někdo podepíše. Věty se stále opakují.
V pondělí jdu osobně na Evropské spotřebitelské centrum. Již jsem s nimi komunikovala a jsou velice vstřícní.
SH
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: 174599609
Dobrý den.
Dle možnosti prosím specifikujte, jakým spůsobem bychom Vám mohli být nápomocni - z komentáře to není zcela zjevné,
velice Vám děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.