Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 5/02/2014 jsem u společnosti T-mobile uplatnil nárok na reklamaci mobilního telefonu Samsung I9505 S4, IMEI: 35780050628850, který jsem zakoupil U T-Mobile dne 13/09/2014. Číslo reklamace:1329620. V reklamačním protokolu mám napsáno cituji:
Typ vady: Displej - Vada displeje, celkově nefunkční
Popis vady: na MT nefunguje dotykový displej, zákazník tvrdí, že k mechanickému poškození nedošlo. V levém horním rohu je displej vyhozeny ven...tato skutečnost již dle slov zákazníka byla při pořízení, 2. slabá výdrž baterie
Stav výrobku: folie na displeji, zadní kryt po celém těle s promáčklinami
Telefon byl společností T-Mobile zaslán do servisu Britex, kde mi dne 12/02/2014 zaslali cenový návrh opravy, kterou shledali jako nezáruční z důvodu mechanického poškození telefonu, což nadále popírám a to jsem uvedl i osobně na pobočce T-Mobilu. A začal boj. Nechal jsem telefon zaslat zpět na pobočku, kde jsem jej reklamoval, tedy na adresu třída 3. května 1170, Zlín. Na telefon jsem se podíval a zjistil jsem opravdu evidentní poškození displeje- praskliny- a to v několika místech a v levém horním rohu s černým flekem, což při předání telefonu k reklamaci nebylo. Chtěl jsem tedy situaci vyřešit výměnou za bezvadný kus. Zamítli to s tím, že telefon pošlou soudnímu znalci a situace se bude dále řešit. Odmítl jsem podepsat a převzít poškozený telefon s tím, že počkám, až přijede vedoucí, který měl být schopen situaci vyřešit. I to se ale ukázalo jako nereálné, jelikož se pan vedoucí pouze oháněl soudním znalcem a tvrdil, že když v protokolu není popsáno, jestli jej přijali zapnutý nebo vypnutý, bere se automaticky za to, že byl telefon vypnutý, což popírám, telefon jsem předával zapnutý a pouze s vadou dotykového displeje, nikoliv s prasklinami. Jel jsem tedy domů a obvolával soudní znalce, kteří jsou schopni mi zhotovit posudek na to, kdy došlo k poškození telefonu. Bylo mi opakovaně sděleno dvěma soudními znalci, že nelze určit čas, kdy došlo k poškození- tedy zda před reklamací, nebo až po předání telefonu k reklamaci a jeden znalec mou otázku označil za holý nesmysl. Jel jsem tedy opět do T-Mobile a trval na vrácení telefonu v původním stavu, kde zmiňovaný vedoucí mi tvrdil, že se jedná o vadu, která není na první pohled viditelná, což vyvracím s tvrzením, že dle fotodokumentace ze servisu Britex telefon nebyl ani rozebraný, tudíž se jedná o vadu viditelnou a je dobře viditelná na třech fotografiích, které Britex pořídil. Opět jsem situaci nevyřešil, jel jsem domů a pátral na internetu, jak se tomu bránit, bohužel zatím bez efektu. Poté mi známý poradil, že v reklamačním protokolu jsou uvedeny celkem dvě vady, ale ve vyjádření servisu se řeší pouze poškozený displej, nikoliv druhá vada dle protokolu- slabá výdrž baterie- a 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace již uběhla. Z tohoto důvodu mám nárok odstoupit od smlouvy pro marné uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace. To jsem dnes 8/03/2014 chtěl učinit opět na pobočce T-Mobile. Pán, který se mnou věc řešil asi 8x volal nějakému vedoucímu a neustále mi argumentoval tím, že můžu zkusit soudního znalce nebo se soudit. Chtěl jsem tedy písemné vyjádření o výsledku reklamace, což mi odmítl vydat, jen pokud dokument podepíšu a převezmu poškozený telefon. To jsem odmítl s tím, že si chci dokument v klidu prostudovat a případně navštívit advokáta- to mi bylo zamítnuto. Reklamační protokol jsem tedy alespoň přečetl a ve vyjádření bylo napsáno něco ve smyslu toho, že s výsledkem reklamace souhlasím a že se jedná o vadu viditelnou pouze při zapnutém telefonu a dále že mě dne 25/02/2014 informovali o vyřízení reklamace. Přesné znění z výše uvedeného důvodu nemám, protože jsem z prodejny odešel bez jakéhokoliv dokladu o vyřízení reklamace, což považuji za porušení ze strany společnosti T-Mobile a jednoznačný nátlak z jejich strany rychle vyřešit reklamaci v můj neprospěch- vedoucí údajně řekl, že mi žádný doklad bez mého podpisu nepředají. Vyjádření společnosti T-Mobile k vyřízení reklamace považuji za lživé a podvodně vydávané za stanovisko servisu Britex, který telefon nemusel ani rozebrat, aby vadu posoudil a z tohoto důvodu jej podepsat odmítám. Domnívám se proto, že se společnost T-mobile tímto postupem dopustila nezákonného jednání jak ve věci odpovědnosti za poškození telefonu předaného k reklamaci, tak v rámci nedodržení lhůty pro úplné vyřešení reklamace dle reklamačního protokolu ve všech jeho bodech.
Samsung I9505 S4, IMEI: 35780050628850
Odstoupení od smlouvy nebo výměna za nový kus
|
Tweet |
Je pravdou, že v případě, že došlo k mechanickému poškození, tak bude nutné prokázat dobu poškození jinak než znaleckým posudkem. V tomto případě se bude vycházet především z informací, které byly zaznamenány v reklamačním protokolu. Za poškození, která nebyla v reklamačním protokolu zaznamenána, odpovídá servis v rámci náhrady škody na převzaté věci. Pokud byly vady patrné na první pohled, jak je výše psáno i z fotografií od servisu, je prokazatelné, že v době předání na výrobku nebyly.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě zájmu o doporučení dalšího vhodného postupu kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.