Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Žádala jsem odstoupení od KS z důvodu 3x stejné závady (zasekává se), pokaždé byla reklamace servisem uznána. Bylo mně 3x vyměněno imei. Já ale žádala při posouzení vrácení peněz, což prodejce neakceptuje a chce abych si přebrala nový kus. Poradci z Dtest mně dali za pravdu, že mám na odstoupení trvat. Psala jsem tuto informaci na reklamační oddělení. Odpovědi jsem se dočkala, až když jsem osobně navštívila pobočku, kde i prodejci uznali, že nárok mám. Regionální manažer mně napsal, že mně peníze nevrátí, protože mně dali 3x novou jednotku a mám si ji teď vyzvednout. Já už ale produktům Apple nevěřím a chci vrátit peníze. Mohu přiložit servisní listy i konverzace s pracovníky Dtest i RM Istores.
Apple Iphone 5S SN SDX5S4HSMFFG9
Okamžité vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník v ustanovení § 2169 odst. 2 stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně nebo opakovaně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Výše uvedené tedy platí pro vady, které byly řešeny opravou věci (např. výměnou jednotlivých dílů telefonu). Pokud byly reklamace vyřízeny výměnou za nový kus (celý telefon), pak nelze využít ustanovení o opakovaném výskytu vady dle § 2169 odst 2 občanského zákoníku. V takovém případě by měl spotřebitel namítat, že výměny za nový kus zjevně nevedou k nápravě, ani výměnami není možné vadu odstranit, a proto požadovat odstoupení od smlouvy dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.