Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#24824Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2018, před 7 lety

Jiří Smetana

Znění stížnosti

Dne 23.2.2018 jsem zakoupil osobní automobil ŠKODA Octavia r.2009 RZ 9T10411 v Ostravě. Při prodeji auta mi řikali jak je auto v dobrém stavu a dokonce že tam byla dělaná nová převodovka na kterou je ještě rok záruka.Dokonce mi dali i doklad k převodovce oprava byla provedená 19.12.2017. První reklamaci jsem podal 12.4.2018 že auto není v pořádku kdy 13.4.2018 byla reklamace zamítnutá z důvodu že jsem věděl o stavu vozu.Další reklamaci jsem podal 18.4.2018 protože auto se stalo nepojízdným přestalo řadit.Auto jsem nechal odtáhnout do nejbliší prodejnu dle jejich pokynů AAA Auto Opava kde jsem se o tom bavil s jejich prodejcem nabýzel jsem mu doklad od převodovky, ale odmítl ji stím že tohle uznávají jako skrytou vadu motoru,ale kdyby cokoliv potřebovali doložit že se ozvou. Během reklamace jsem jim několikrát volal jak to vypadá.Paní na cetrále mi vždy řekla že se mi ozve jejich technik ale nestalo se.Dne 16.5.2018 byla reklamace zamítnutá z důvodů nedoložení dokladu o opravě převodovky.Tak jsem jim volal proč mi teda neřekli o ten doklad a jak to bude dál.Opět jsem jim nekolikrát ohledně toho volal ale vzdy jen ta samá odpovět že náš technik se ozve ale zase nic.Nakonec mi na cetrále bylo řečeno že bude lepší když si osobně zajedu do aaa auto ostrava.V Ostravě mi nejdřív řekli že si to mám vyřizovat v Opavě,ale nechápal jsem proč když auto bylo převezeno do pobočky v Ostravě.Dne 18.6.2018 jsem podal teda novou reklamaci dal jsem jim i ten doklad o převodovce a doufal jsem že už bude v pořádku ale 12.7.2018 byla reklamace zamítnutá z důvodů že jsem vědel o technickém stavu vozu.Myslel jsem si že pokud je záruka na převodovku i doložená faktura o tom že tam byla dělaná nová že reklamaci na převodovku uznají.Nechápu proč teda na to prodavač upozňoval že je tam dělaná nová a že je na to záruka.Opravudu nevím co dělat dál auto za 200998,- je k ničemu.Všechny hovory s centrálou jsem si i já nahrával a dokonce i osobní rozhovor s jejich technikem 18.6. aby se neměli na co vymluvit.


Produkt

osobní automobil Škoda Octavia r. 2009 rz 9T10411


Požadované řešení

jelikož už jsem s něma stratil trpělivost a po podání třetí reklamace jsem vyžadoval vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2018 12:19, před 6 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Jestliže byl kupující naopak ujištěn, že je na konkrétní součást vozu (převodovku) poskytována záruka, jedná se o tzv. záruku za jakost podle § 2113 občanského zákoníku. Spotřebitel navíc dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku může u prodávajícího uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Možné je využít také mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci (ČOI), blíže viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Dále je celkově v popsaném postupu autobazaru možné sledovat hned několik porušení zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Předně se jedná o utvrzení spotřebitele o tom, že je ve vozidle nová převodovka, na kterou je poskytována záruka. Mohlo by se jednat o klamavé konání, které definuje § 5 zák. o ochraně spotřebitele. Klamavé konání je jednou z nekalých obchodních praktik, které jsou při prodeji zboží spotřebiteli zákonem zakázány. Nad dodržováním povinností stanovených zák. o ochraně spotřebitele dohlíží ČOI. Podnět jí může dát spotřebitel elektronicky skrze e-podatelnu zde: https://www.coi.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2018 11:20, před 6 lety

Vážený pane Smetano,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí 3,5tis. km. Co se týče záruky na opravenou převodovku, doporučuji se obrátit s uplatněním reklamace přímo na servis.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.8.2018 18:43, před 6 lety


Jiří Smetana

Vážená paní Míková
Děláte si už ze mě srandu. Když jsem vám volal že mi nejde převodovka jeslí to mám nechat reklamovat u vás nebo u autoservisu řekli jste mi že musím u vás.Najednou to mám dělat přes autoservis.Tohle už není možné jak se chovate.podle vašich pokynů jsem nechal odtáhnout auto na vaši nejbližší prodejnu protože se to údajně mělo řešit přes vas.auto jsem teda odtáhl do Opavy kde pan nechtěl ten doklad.Potom jste mi zamítli reklamaci protože jsem nedodal doklad který by prokázal že byla prováděna oprava externí firmou. Tak kde se teda stala chyba řekl jsem vám tehdá do telefonu že předchozí majitel tam nechal udělat převodovku a že kde to mám teda reklamovat. Z jakého důvodu jste řekli že to nesmím reklamovat v autoservisu ale u vas. A proč jste mi nebyli schopni zavolat co dál s autem i když jsem vám volal minimálně 20x a jediné na co jste se vždy zmohli že mi zavoláte zpět ale nikdy jsem se toho nedočkal vás technik se pak vymlouval že volal na jiné číslo ale když si poslechnete nahrané hovory vysloveně jsem vám hlásil číslo a když jsem podával tu další reklamaci i s doložením dokladu proč jste neřekli že to musím dělat přes ten servis. Co tohle vše má znamenat.Nechapu vaše jednání. Bude asi nejlepší se opravdu obrátit na obchodní inspekci se všemi nahrávkami jak s telefonické tak i s osobními s vašimi zaměstnanci. Takové jednání se mi opravdu hnusi. Protože nejdřív to mám reklamovat přes váš a najednou zase jinak. Když má člověk u vás kupovat auto to mu lezete přímo do ..... Ale jak je problém obracíte se zády a jen a jen výmluvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2018 10:35, před 6 lety

Popsaný postup společnosti se jeví jako snaha zkomplikovat, ne-li přímo znemožnit, aby spotřebitel mohl uplatnit zákonná práva z vadného plnění vůči společnosti. Vztah z kupní smlouvy na ojetý automobil je mezi společností a spotřebitelem, a proto nelze spotřebitele odkazovat na autoservis, který dříve prováděl opravu, jelikož mezi nimi žádný právní vztah neexistuje.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.9.2018 15:45, před 6 lety

Vážený pane Smetano,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.10.2018 11:48, před 6 lety


Jiří Smetana

Dobrý den,
Může mi někdo vysvětlit jak je možné že AAA auto vždy něco slíbí a nedodrží to.Dne 28.8.2018 ve 13:49 jsem volal na vaši infolinku kde mi bylo řečeno že to budou urgovat aby se mi někdo ozval ještě jsem zdůraznil telefoni číslo na které máte volat.Bylo mi slíbeno že opravdu zavolate. Potom na tomto webu jste mi napsali že se mi někdo z vás ozve do dnešního dne mi nikdo nezavolal.Co je tedy u vás slovo urgovat. Dnes jsem opět volal na infolinku v 10:31 kde mi bylo zase slíbeno že zavoláte tak uvidim. Měli by jste si udělat pořádek v zaměstnancích protože když jsem se dnes operátora ptal kde mám zajeď nebo kam přímo volat nebo kde máte centrálu z jakého důvodu jste mě ještě nekontaktovali tak odpověď byla já nevím žádné číslo vám nemohu dát a asi je centrála v Praze ale není si jistý protože tam nikdy nebyl. Že ani neví kde je hlavní reklamační oddělení a kam bych vlastně měl ohledně mé situace zajed. A to že jste nám ještě nezavolali nevi ale jejich problém to není že oni to zadají do počítače.Moje trpělivost akorát dochází. Máte ještě dva měsíce než vyprší platnost záruky na prevodovku. Pořád se snažím s vámi jednat smírným způsobem ale pokud to takhle půjde dál budu nucen se obrátit na soud a obchodní inspekci se vším co jsem do dnes nashromáždil. Je to od vás podrazácké jednání které mě jen vytáčí a nehledě to že mi vznikají škody ohledně auta jelikož mám nemocnou manželku která neustále potřebuje vozit po doktorech. Vždy jsem vám dával čas na to aby jste mohli splnit vaše sliby. Ale opravdu je nedokážete i po dostatečném daném prostoru dodržovat. Jak vidím vaší reklamu jak je na vás spoleh atd.mam chuť ukázat lidem vaší pravou tvář. Doufám že konečně začněte jednat fér tak jak vystupujete v tv. S pozdravem Smetana

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.10.2018 07:39, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.10.2018 17:07, před 6 lety

Vážený pane Smetano,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být po opětovném posouzení vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně nového výsledku Vaší reklamace již spojili, a že věc byla uzavřena k oboustranné spokojenosti.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.11.2018 22:07, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.11.2018 21:36, před 6 lety


Jiří Smetana

Hodnocení:

Komentář: Paní Miková je pravda že je konec dohadů nervů a starostí a konečně jsme se dohodli na výsledku reklamace

Vážení pracovníci Dtestu
chci vám poděkovat za to že jste mi pomohli v mé zoufalé situaci díky vám jsem se dočkal spravedlnosti. Jsem moc rád že je existuje ještě místo kde obyčejný človek se může bez problému obrátit a požádat o pomoc. Ještě jednou vám děkuji