Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#24828Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 16 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2018, před 7 lety

Pavel Vykydal

Znění stížnosti

Přihlásil jsem se na tuto seznamku více než před rokem. Přihlásil jsem se na ni a musel jsem uvést svou plnou adresu a také spojení na email. Vůbec jsem netušil, že se nejedná o zahraniční seznamku, protože vše tam bylo napsáno v češtině název seznamky sex schůzka a oznámení kolik mám zaplatit v korunách (pochopitelně českých) na 6 měsíců jejich služeb Zaplatil jsem poplatek na půl roku.S jejich činností jsem nebyl spokojen, nabyl jsem podezření, že ženy uvedené na seznamce o tom ani nevědí, že tam jsou Po půl roce na seznamce poslali zprávu, že mně končí půlroční pobyt na seznamce a že mám zaplatit na dalšího půl roku. Poněvadž jsem neměl zájem pokračovat, tak jsem nic neplatil. Po nějaké době mne vyzvali, že když nezaplatím, že případ zašlou na vymáhací inkasní společnost.Tato korespondence neprobíhala normální emailovou cestou, ale na formuláři seznamky, na kterou se nedalo odpovídat. Já jsem samozřejmě peníze neposlal, protože jsem neměl zájem o jejich další služby. Po nějaké době se mi ozvala vymáhací inkasní společnost z Drážďan na můj email a požadovali ode mne zaplatit částku na dalšího půl roku plus nějaký poplatek za jejich vymáhání. Já jsem se zalekl, poplatek zaplatil, abych měl od nich pokoj,oni mně opět uvolnili onu seznamku na dalšího půl roku. Já jsem ale o ni neměl zájem, tak jsem se z ní okamžitě odhlásil. Před tím to vůbec nešlo, protože jsem měl seznamku zablokovanou.Tím jsem si myslil, že už od nich budu mít pokoj. Bohužel, ale po půl roce se situace opakovala a já si uvědomil, že jsem si vůbec nepomohl a že mně takto budou každého půl roku obírat až do mé smrti. Takže jsem jejich výzvu ignoroval, vymáhací inkasní společnost z Drážďan taktéž, až jsem dostal dopis od advokátní společnosti z Mnichova AUER WITTE THIEL Bayerstrasse 27, 80335 Mnichov, spisová značka 31118242674, kteří požadují patřičně zvýšenou částku o další poplatky v hodnotě 142,49 euro.Já jsem tento jejich návrh odmítl s tím, že nemíním podporovat podvodníky a vyděrače. Oni mně pohrozili, že pokud tuto částku nezaplatím do 27.7.2018, budou vymáhat tento poplatek soudní cestou s tím, že mi vzniknou nikoliv nepodstatné další náklady a poplatky.To je celý tento můj příběh.


Produkt

seznamka sex-schůzka-dnes.com


Požadované řešení

Okamžitě zrušit moji účast v této podvodné seznamce a zrušit vymáhání požadované částky 142,49 euro. Jejich služby na další půlrok jsem si neobjednala také mi žádné jejich služby nebyly poskytnuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.7.2018 13:26, před 7 lety

Pokud společnost žádá zaplacení peněžních prostředků, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Je proto vhodné společnost vyzvat, aby prokázala, že smluvní vztah vznikl (i takovou výzvu je možné užít jako důkazní prostředek při případném soudním sporu).

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu samotným spotřebitelem není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat placené služby.

Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud tedy společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu, doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2018 10:38, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.