Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obracím se na vás se stížností na nehorázné chování Českých drah k cestujícím. Dojíždím denně do práce osobním vlakem, z práce se vracím vlakem z Ostravy-Svinova. Dlouhodobě spoje zcela ignorují jízdní řády, mé cestování se prodlouží na 3 hodiny denně právě díky zpoždění. Co je ale zcela neomluvitelné je to, že páteční odpolední vlaky ze směru Ostrava hl. n. jsou ukončeny ve Svinově bez udání důvodu a cestující do dalších stanic jsou odkázání na další čekání min. 1 hodinu na další spoj. Ten ovšem je buď zpožděný nebo rovněž zrušený. Odmítám vysedávat na špinavém svinovském nádraží a být odkázána na libovůli dopravce. Mimo to hlášení jsou neustále opravována, co kdy kde přijede, jsou měněna nástupiště nebo hlášení skončí uprostřed věty. Formulaci "vážení cestující...." byste neměli vůbec používat, neboť je to z vaší strany spíše urážka, cestujících si v žádném případě nevážíte. Tímto žádám o zajištění nápravy, pokud nejste schopni dodržet ani jeden termín odjezdů vlaků, tedy proveďte opravu jízdního řádu, kdy budou vlaky jezdit možná méně často, ale včas! Svůj čas mimo práci si dovedu představit strávený zcela jinak. Všichni dojíždějící z místa mého bydliště jsou znechuceni vaším přístupem a nezodpovědností.
Náprava v oblasti dodržování jízdních řádů, v případě zrušení vlaku zajištění náhradní dopravy, nebo nejméně finanční kompenzace za náhradní dopravu do místa bydliště !!!!!!!!
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.