Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.Mám takový problém.Objednala jsem se na masáž a zaplatila jsem 200 Kč zálohu.Paní to ale nejspíše spletla a dala mne na jiný den, protože den, kdy mne napsala jsem už dávno věděla, že budu mimo město.Když jsem se chtěla přeobjednat, tak mi bylo řečeno, že musím opět zaplatit zálohu a tamta mi propadla a že jí nevrací.Nikde to neměla napsané a také mi to nesdělila..Nepřipadá mi to fer, jelikož to nebyla má vina, ale nedorozumění a také jak k tomu přijdou lidé bez internetu?Na svých stránkách má toto:
Objednávky na masáže jsou závazné! Objednávku lze zrušit nejpozději 24 hodin před začátkem masáže. V ostatních případech je zákazník povinen zaplatit plnou částku za objednanou masáž jako náhradu za ušlý zisk, neboť na poslední chvíli zrušený termín už není možné obsadit dalším klientem. To platí i pro pernamentky. Výjimku jsme ochotni udělat pouze v případě náhlého onemocnění, v tomto případě požadujeme potvrzení od lékaře.
Jenže pro člověka, co nemá net je to hodně divné a navíc se tam nepíše o nevrácení zálohy nic.Co má napsáno někde v obchodních podmínkách nevím, ale každý nebude hledat obchodní podmínky, má to být jasně řečeno, napsáno zcela jasně a vůbec je to divný postoj.Co na to říká právo?
Aby mi byla vrácena záloha, což se asi nestane, ale tyhle praktiky obecně neschvaluji.Co není nikde psáno a jasně řečeno, to nemá být vyžadováno.
|
Tweet |
V případě, že je uhrazena záloha, může být spojena s náhradou škody, která byla způsobena. Škodu i její výši by musel poskytovatel služeb prokázat. V tomto případě je spíše ten problém, že nebude patrně možné prokázat obsah dohody, tedy ani sjednaný termín. V takovém případě nemůže požadovat ale zálohu ani poskytovatel, protože ani on neprokáže, kdy měl zákazník přijít, tedy, že svůj termín zmeškal.
V tomto případě, pokud ani jedna strana neprokáže obsah hovoru, by měla být záloha navrácena. Důkazní břemeno by bylo patrně na poskytovateli služby.
Dobrý den,
ve vašem vyjádření uvádíte, že nebude pravděpodobně možné dokázat obsah dohody a tedy i sjednaný termín. Dle mého názoru je možné sjednaný termín jednoznačně prokázat. Každému zákazníkovi, který mi zaplatí zálohu, vystavuji samozřejmě potvrzení o přijetí zálohy a na tomto potvrzení je uveden přesný dohodnutý termín masáže. Zákazník má možnost si tedy při převzetí tohoto potvrzení zkontrolovat, zda je objednán skutečně na jím požadovaný termín. Pokud mi tedy tato paní zálohu zaplatila, musí mít toto potvrzení s termínem masáže.
Navrhuji tedy toto řešení. Ať paní Langová předloží toto potvrzení o přijetí zálohy. Pokud bude na tomto potvrzení uveden datum ve kterém se paní Langová skutečně na masáž dostavila, je chyba na mé straně a zálohu jí vrátím. Pokud je tam však uvedeno datum jiné a paní Langová se v tuto dobu na masáž nedostavila, pak je podle mého názoru chyba na její straně a měla by uznat, že tím, že se nedostavila mi způsobila škodu dokonce větší než je její záloha. Na tento termín jsem totiž mohla objednat jiného zákazníka, který by mi zaplatil plnou částku za hodinu masáže a ne poze 50%, což je obvyklá výše mnou požadované zálohy. Masážní salón mám už několik měsíců plně obsazen na několik dní dopředu a pokud se některý zákazník bez předchozí omluvy nedostaví, znamená to pro mě výraznou finanční ztrátu.
Každý zákazník by si měl uvědomit, že i v masážním salónu je třeba přesně dodržovat termín na který je objednaný. Je to stejné jako když bych přišla třeba do kina nebo do divadla o den později než mám uvedeno na vstupence (což je rovněž vlastně doklad o zaplacení) a požadovala jsem vrácení peněz za propadlou vstupenku.
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitelky.