Počet nahlášených stížností: | 712 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 23 |
21.6.2018 podána reklamace prasklé pružiny přední nápravy Citroen Berlingo VF77PNFUC67637487,koupeno 14.6.2018,dne 21.6.2018 výzva k dostavení se na provozovnu v Chomutově(AAA Auto),sepsán zápis o reklamaci-potvrzená vada,dne 28.6.2018 vyjádření Citroen cz, že vada pružiny je ojedinělá, nikoliv vada materiálu, nebo došlá pružina, dne 3.7.2018 zamítnutí reklamace s tím, že jsem tak automobil koupil, na předávacím protokolu není o prasklé pružině ani zmínka.Dne 11.7.2018 zasláno odvolání proti rozhodnutí o zamítnutí reklamace. Od začátku řízení uváděno-klidně reklamujte,stejně zamítneme.Požadoval jsem nakonec slevu z kupní ceny v odhadované hodnotě opravy pružiny ve výši 3000,- Kč. Prosím pomozte. Případné podklady mohu zaslat elektronicky,pokud dáte vědět- kam.
Nákup ojetého vozu Citroen Berlingo u společnosti AAA Chomutov WIN VF77PNFUC67637487,SPZ 4P09139
Sleva z nákupu vozidla ve výši 3.000,- (požadováno bez náhrad za vyřizování reklamace, pouze o předpoklad ceny opravy. Částku zaslat na bankovní účet -můj účet.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Laubre,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.