Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ráda bych Vás požádala o pomoc při řešení neúspěšné reklamace telefonu Nokia značky 500 Black/Black. Chyba přístroje (zakoupeného u Alfa computer a.s.) je následující: při telefonátu je hovor nahodile ukončen a vypadne, nezávisle na délce hovoru. Telefon jsem třikrát reklamovala, reklamace byla uznána, ale k opravě závady ve všech třech případech nedošlo. Při čtvrté reklamaci jsem požadovala odstoupení od kupní smlouvy, ale tento požadavek nebyl uznán, avšak chyba se při hovorech neustále vyskytuje (čtvrtou reklamaci neuznala TS Bohemia, která odkoupila společnost Alfa computer a.s.). Následně jsem se do prodejny dostavila osobně a trvala jsem na znovuobnovení reklamace, na což nepřistoupili, i když závada přetrvávala. Telefon jsem tedy zaslala do TS Bohemia na radu dTestu poštou s požadavkem, aby mi vrátili peníze, ale obratem mi jej zaslali zpátky s tím, že telefon byl testován u nich, u distributora i v autorizovaném servisu, a tvrdí, že se jim závada neprojevila. Telefon však vykazuje neustále chybovost.
Nokia 500 Black/Black, part number: 002X1K8, sér. č.: 359744047908405
Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz za produkt.
|
Tweet |
V tomto případě již doporučujeme, pokud není jiný způsob prokázání existence vady, kontaktovat vhodného soudního znalce, který by posoudil, zda se na výrobku vada vyskytuje a zpracoval by znalecký posudek. V případě, že bude existence vady potvrzena, může spotřebitel argumentovat prodejci nevyřízenou reklamací a chtít uhrazené finanční částky zpět a zároveň žádat úhradu nákladů spojených s pořízením znaleckého posudku.
Společnost T.S.BOHEMIA a.s. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v občanskoprávním řízení, nikoli v rámci služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Spotřebitel by měl v soudním řízení prokázat, že vada byla na výrobku v době uplatnění reklamace přítomná (nejlépe znaleckým posudkem).