Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2018 jsem rušil smlouvu po mojí zemřelé mamince. Pracovnice na přepážce mi odmítla smlouvu zrušit z důvodu prokázání nároku na přeplatek. Pracovnici jsem předložil úmrtní list a notářský zápis o dědictví, kde bylo zapsáno, že jsem jediným dědicem. Nato zmíněná pracovnice vypsala doklad o ukončení smlouvy a vytiskla. Při odchodu jsem ale zjistil, že tento doklad je na hlavičce společnosti BOHEMIA ENERGY na upozornění mi velmi neochotně doklad přepsala na COMFOTR ENERGY. Na dotaz zda je vše v pořádku mi sdělila, že mi zašlou vyúčtování a přeplatek bude složenou zaslán na moji adresu do 31.5 2018. Toto vyúčtování s potvrzením, že přeplatek dorazí na moji adresu jsem obdržel.Když jsem se po tomto datu dotazoval, proč přeplatek neposlali a že chybí přeplatek za rok 2016, který si maminka z důvodu hospitalizace nevyzvedla a společnosti se vrátil, začali tvrdit, že potřebují doklad o tom, že na přeplatek mám právo a že přeplatek za 2016 nemám nárok, prý je po splatnosti! Na dotaz kde mají oba doklady, bez kterých nechtěli smlouvu ukončit, mi nedali žádnou odpověď a stále opakují, že chtějí všechny doklady. Podávám tímto na tuto společnost stížnost pro neoprávněné zadržování přeplatků.
čísla faktur:4711060499, 4811030569, 4821014934
Rád bych tuto anabázi s firmou konečně ukončil a veřejnost věděla co jsou zač.
|
Tweet |
V případě přeplatku, který by vznikl až po smrti zákazníka, je nutné, aby žadatel doložil, že v daném období platil zálohy on, tzn. doklady, ze kterých je jednoznačně zřejmé, že platbu provedl žadatel o vyplacení přeplatku – například výpis z účtu nebo doklad SIPO. Anebo by bylo možné vyplnit čestné prohlášení, že je oprávněn k vyzvednutí přeplatku a zároveň zodpovídá za dluhy.
Pokud by však zemřelému vznikl na energiích přeplatek ještě za jeho života, bylo by možné požadovat po pozůstalých usnesení o dědickém řízení, případně doklad o jejich zařazení do dědického řízení anebo opět vyplnění čestného prohlášení.
V případě, že dojde k úmrtí zákazníka, je však nutné vždy provést narovnání smluvních vztahů.
Spotřebitel by mohl zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.