Společnost


Albert Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:182
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#24875Nevhodné chování při placení větší bankovkou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2018, před 6 lety

Věra Juřikovská

Znění stížnosti

Dnes jsem nakoupila ve 13:00 hod v prodejně Albert ve Výškovicích a platila jsem 1.000,-- Kč bankovkou, pohled paní pokladní mě uzemnil, že jsem si dovolila platit takovou velkou bankovkou. Nákup jsem měla za 135,-- Kč a bylo mi doporučeno, abych příště nakoupila za větší obnos. Ze zákona nesmí Albert vydávat do 1.000,-- Kč? Kdyby to bylo ráno, tak bych to chápala, ale odpoledne? V prodejně ve Výškovicích je to pravidlem, že nechtějí příjmout bankovku vyšší hodnoty!!


Požadované řešení

Řešení při placení vyšší hodnotou bankovky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2018 09:52, před 6 lety

Dle § 5 odst. 1 zákona č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, je každý povinen přijmout tuzemské bankovky a mince bez omezení. Příjem tuzemských bankovek nebo mincí může odmítnout:

a) úvěrová instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o bankovky nebo mince znějící na koruny české prohlášené Českou národní bankou za neplatné a jestliže uplynula doba stanovená na základě zákona upravujícího činnost a postavení České národní banky, po kterou je povinna provádět jejich výměnu,

b) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o pamětní mince nebo o tuzemské bankovky nebo mince prohlášené Českou národní bankou za neplatné,

c) každý s výjimkou České národní banky a úvěrové instituce provádějící pokladní operace, jestliže se jedná o více než 50 tuzemských mincí v jedné platbě.

Dohled nad tímto zákonem vykonává Česká národní banka, jenž může osobě, která odmítla příjem bankovky, uložit pořádkovou pokutu až do výše 500000 Kč.

Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.