Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
přes Viagogo jsem zakoupila 2 lístky na stání na koncert, který se koná 19.7.2018 v Berlíně. Zaplatila jsem za ně cca 10 500 Kč.
Lístky mi přišly a jsou pravé. Problém je v tom, že jsou vystaveny na jméno původního kupujícího. V podmínkách pořádající společnosti je, že jméno na lístku musí souhlasit s průkazem totožnosti osoby, která s tím lístkem na koncert jde. Lístky se dají přejmenovat, ale na to už není čas a musí to udělat původní kupující. O této skutečnosti původní kupující věděl, jelikož je to uvedeno i na samotném lístku.
Společnost Viagogo jsem kontaktovala a chtěla vrátit peníze. Ale stále se točíme na univerzálních odpovědích od jejich zákaznického servisu.
Číslo objednávky: 17275549
Chci vrátit své peníze.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.