Společnost


Aplomo s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2489Reklamace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 2 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2014, před 11 lety

Petr Dvořák

Znění stížnosti

Dne 20.12.2013 jsem přes internetový portál společnosti WAU obdřel objednanou vanu frida , včetně krycí desky. Zboží bylo dodáno v neporušeném obalu (strečová folie) a zaplaceno na místě. Po rozbalení folie byla zjištěna zjevná závada (prasklé dno), kterou nabylo možné při přebrání zboží okamžitě zjistit. Proto jsem ještě tentýž den kontaktoval dopravce, abych závadu reklamoval. Ten odmítl okamžitou nápravu a proto jsem sepsal reklamační zápis, kde jsem reklamaci uplatňoval. Po měsíci komunikace, my bylo odpovězeno, že to dopravce řešit bohužel nemůže, ať se obrátím na prodejce. Proběhla další e-mailová komunikace s prodejcem, který můj poždavaek na reklamaci, také zamítl s odůvodněním, že jsem sice zboží reklamoval včas, ale ne u prodejce, nýbrž u dopravce.


Produkt

vana frida, včetně krycího panelu 140x80 pravá


Požadované řešení

Žádám výměnu vany, protože jsem zaplatil i kryt, který nelze použít jinam, nebo vrácení peněz za celou zásilku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2014 11:04, před 11 lety

Je pravdou, že reklamace má být uplatněna bez zbytečného odkladu u prodejce. Toto pravidlo platí z toho důvodu, aby se stav vady nezhoršil, případně by kupující odpovídal částečně za její zhoršení. V případě, že vana nebyla užívána a byla uplatněna reklamace u přepravce, není důvodem zamítnutí, že byla vada vytčena po jednom měsíci. Naopak prodejce má povinnost prokázat kupujícímu, že výrobek předal bez vad.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.4.2014 11:23, před 11 lety

Dobrý den,
rádi bychom se k dané záležitosti vyjádřili:
1. zákazník reklamoval u naší společnosti cca po čtvrt roce mechanické poškození vany - prasklinu, již tato doba je naprosto v nesouladu s našimi obchodními podmínkami, které si zákazník odsouhlasil
2. informace od přepravní společnosti, jak tvrdí zákazník jsme neobdrželi naprosto žádné, tudíž jsme logicky měli za to, že celá transakce je v pořádku, první informace byla od zákazníka a to v únoru tohoto roku - nakupoval v prosinci roku minulého
3. v každém našem dokumentu - email, balení, obchodní podmínky je psáno - nelze přehlédnout, že je zboží je nutné zkontrolovat před řidičem přepravní společností (jedná se o vanu - rizikové na přepravu - s čímž byl zákazník seznámen !!!! - i my na obchodě musíme zkontrolovat každou došlou zásilku !!!!) - toto zákazník inoroval s tím, že vanu přebral jeho tatínek, protože on neměl čas a na poškození vany přišel, až když hledal fakturu. Nemůžeme zodpovídat za chyby zákazníků.
4. k námi expedovanému zboží je vždy pořizována fotokumentace, vana odcházela naprosto v pořádku, není v našem zájmu zasílat poškozené zboží, zboží tedy musela poškodit přepravní společnost nebo zákazník v následné manipulaci s ní. Vzhledem k naprosto špatnému reklamačnímu postupu zákazníkaje toto již nemožné dořešit
5. zákazníkovi jsme se snažili toto několikrát trpělivě vysvětlit a po celou dobu jsme mu byli nápomocni v jeho emailových požadavcích - sám zákazník si ve svých emailem protiřečí
6. v případě, že by zákazník reklamoval u nás zavčas, celá situace by se dozajista dala řešit. Je nám líto, ale za mechanické poškození vany po čtvrt roce opravdu odmítáme zodpovídat. Jsme seriózní společnost, která si velice zakládá na své dobrém jméně a budování tohoto jména nás stojí nemalé úsilí. Je nám líto, že zákazník, který nedodržel jedno jediné pravidlo nám ho kazí.

Klára Novotná

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2014 16:38, před 11 lety

Spotřebitel se k vyjádření společnosti vyjádřil následovně:
Reklamaci jsem uplatnil písemně ještě tentýž den u dopravce, který dále reklamaci řešil. Takže ne po čtvrt roce, ale ihned. Mimochodem s paní Novotnou jsem telefonicky mluvil rovněž ten den, ale přeposlala mě na dopravce z odůvodněním, že od nich to odešlo v pořádku. Takže, jsem reklamoval u dopravce Opravdu nevím, jestli za problém odpovídaá prodejce či dopravce, ale já jsem reklamoval včas.
V případě, že lze výpisem hovorů dohledat, že došlo k informování obchodníka, který odkázal zákazníka na přepravce, nelze následně z tohoto důvodu odmítnout reklamaci.
Pokud k poškození zboží dochází při přepravě, musí si nárok vůči přepravci vymoci ten, kdo přepravu zajišťoval - tedy ten, kdo je s přepravcem ve smluvním vztahu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.4.2014 07:58, před 11 lety

Tato reklamace je již pro nás uzavřená, zákazník reklamoval u nás opravdu až po čtvrt roce, vše potřebné jsme již objasnili a tímto případem se dál nebudeme zabývat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2014 08:43, před 11 lety

Zákazník má právo vytknout vady věci po dobu 24 měsíců. Do prvních 6 měsíců od převzetí je důkazní břemeno na prodejci a po 6 měsících od zakoupení se důkazní břemeno obrací. Ustanovení v obchodních podmínkách, které by omezovalo právo na reklamaci je dle § 627 odst. 3 občanského zákoníku neplatné. Samozřejmě čím déle je vada vytčena, tím hůře se vše prokazuje. Ale není to důvodem proč reklamaci neřešit.
Pokud prodejce sám odkázal kupujícího na přepravce, který s ním nebyl ve smluvním vztahu a odmítl tak reklamaci vyřídit, musí reklamaci u přepravce uplatnit prodejce nebo prokázat, že přepravce předal výrobek v pořádku.
Existence vady v určitý okamžik by se prokazovala nejlépe fotodokumentací, svědeckou výpovědí, atd.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.4.2014 09:39, před 11 lety


Petr Dvořák

Od prvního dne jsem se stal obětí nedokonalosti systému. Telefonický rozhovor s paní Novotnou jen těžko prokáži. To, že je to pravda je mi k ničemu. U dopravce řeším od převzetí. Výsledkem všeho je, že jsem převzal vanu se skrytou vadou a přepravce to hazí na prodejce a prodejce na přepravce. Ani ve snu by mě nenapadlo, že to takhle dopadne. Pokud bych to tušil, vrátil jsem zboží do 14 dnů bez udání důvodu a nebylo co řešit. Protože jsem chtěl záležitost vyřešit jako reklamaci, mám prasklou vanu s krytem a náladu na bodě mrazu.Přece musí existovat nějaká cesta.Takže si jí nechám za své opravit a budu dětem vyprávět něco o slušném chování.
Jsem ochoten přeposlat veškerou komunikaci od prvího dne.
Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.4.2014 10:00, před 11 lety

Poslední naše vyjádření: Pane Dvořák nedokážete se smířit s tím, že jste udělal chybu a následky této chyby házíte na nás, což se nám nelíbí. Reklamoval jste na špatném místě, čímž jste nám zabránil reklamaci úspěšně vyřešit s přepravcem, u nás jste reklamoval v bezradnosti až po čtvrt roce a rozhodně nejste obětí špatného systému. Dneska je spíše poctivý obchodník postaven do nezáviděnihodné role. Pokud nejste schopen si překontrolovat zaslané zboží přes několikero upozornění a reklamujete poškození vany přepravou (každé námi expedované zboží má fotodokumentaci nepoškozenosti při expedici) - není to skrytá vada, jak stále píšte a uvádíte, kdyby jste vanu překontroloval tak jak jste byl nesčetněkrát žádán, vůbec bychom nyní nebyli v této situaci. Svoji chybu svádíte na nás. Spíše se zamyslete nad celým Vaším postupem, chápu Vaše rozhořčení o to více, že z něj můžete vinit pouze sám sebe. Kvůli Vaší naprosto špatně postavené reklamaci my nyní nemůžeme na své náklady koupit vanu novou a darovat Vám ji. Znemožnil jste absolutně naše reklamační řízení s přepravní společností, která, ač máme fotodokumentaci o nepoškozenosti zboží, by se nám nyní po takové době už pouze vysmála. Kdyby jste reklamoval ihned u nás - písemně, ne že si vymyslíte, že jste nám reklamaci volal - o čem se nyní mimochodem zmiňujete naprosto poprvé - což je poněkud zvláštní, celá věc by byla dávno vyřešená - pro tyto případy jsme dokanale pojištěni. Tímto Vás žádáme, aby jste přestal špinit naše dobré jméno, které aktivně budujeme. vyždy budou nespokojení zákazníci a špatní obchodníci, toto se nikdy nezmění. My si stojíme za svou dobrou pověstí, vy si zřejmě budete nadále stát za svou pravdou. reklamační řízení bylo zahájeno a bylo zamítnuto.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.4.2014 13:53, před 11 lety


Petr Dvořák

Pokud čtete správně, tak jsem také zmínil to, že jsem reklamoval u dopravce, neboť dle jejich obchodních podmínek při zjištění vady, kterou jsem nezjistil při předání zboží,musím tak učinit do 3 dnů od předání zboží, protože toto bylo zabaleno a dopravce není povinen zboží rozbalit. S paní Novotnou jsem ještě tentýž den telefonicky mluvil a mám na to přinejmenším 3 svědky,ale vy budete tvrdit , že ne. To, že si to mám vyřešit s dopravce bylo řečeno právě paní Novotnou se" slovy od nás to chodí v pořádku ", jsem tak učinil a čekal na vyjádření.Po několika dnech korespondence dopravce reklamaci zamítl s tím, že se mám obrátit na prodávajícího. Pokud by to vyřešil dopravce, jak jsem se domníval, určitě bych Vás nezatěžoval. A také Vám určitě neušel ten fakt, že netvrdím , že vy jste poslali vadný výrobek, jenom chci, abyste v součinnosti s dopravcem vše vyřešili. Dopravce od prvního dne věděl písemně o reklamaci. Jenže vy se dohodnout nedokážete a na mě jako spotřebitele přehazujete vinu.
Výsledek je takový, že ze mě děláte podvodníka.Hlupák snad, ale podvodník rozhodně ne. Od prvního dne písemně přes e-mail komunikuji a mám k dispozici vyjádření právního oddělení dopravce i prodejce. I zde si každý tvrdí to své, ale zákazník nemá šanci.
Není mým úmyslem poškozovat žádnou z těchto stran, jenom chci vše vyřešit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2015 11:40, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že společnost Aplomo s.r.o. již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Spor tak může být nadále řešen pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.