Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#24890Služby doručování balíků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

12 hodin 37 minut

Detail stížnosti

Publikováno
16.07.2018, před 7 lety

Martina Nováková

Znění stížnosti

V pátek 13.7. jsem čekala na doručení objednaného zboží dle SMS zprávy z České pošty od 13,00 do 19,00. Ačkoliv jsem byla doma, v 15,59 mi přišla SMS zpráva, že se nepodařilo doručit moji zásilku. Nikdo na mě nezvonil, ani netelefonoval. V zápětí v 16,02 mi se stejným sdělením přišel e-mail, kde však v anglické verzi bylo uvedeno, že jsem nebyla doma. Tato informace je napsána i na Výzvě k vyzvednutí zásilky, kterou jsem nalezla dnes v poštovní schránce. Není mi jasné, jak poštovní doručovatel mohl vědět,že nejsem doma, když na domovní zvonek nezazvonil ani mě nijak nekontaktoval?!
Ještě téhož dne, v pátek odpoledne jsem se pokoušela několikrát dovolat do Depa, kde se měl údajně balíček nacházet - jak mi bylo sděleno na bezplatné informační lince Pošty, ale nikdo to nezvedal, stejně jako dnes.
Doplňuji, že se jednalo o službu "Balík do ruky" s garancí doručení do druhého dne, neboť jsem objednávala zboží pro dceru na tábor a na doručení jsem spěchala.


Produkt

Balík do ruky


Požadované řešení

Chci, aby byly odesílately vráceny peníze, neboť zaplatil za službu, která nebyla realizována. A příjemce? Ačkoliv jsem byla na adrese doručení fyzicky přítomna, musím jít nyní na poštu, stát dlouhou frontu, abych se domohla svého balíčku. Naprosto zbytečně. Navíc mě to stojí mnohem více času, protože jsem si již jednou dobu pro převzetí vyhradila! A bohužel se mi to nestalo poprvé. Služby České pošty jsou planý marketing bez reálného výsledku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.7.2018 09:14, před 7 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.