Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dovolte mi prosím, abych se na Vás obrátil s žádostí o radu či pomoc. U prodejce Alza a.s. jsem si pořídil sluchátka s poměrně vyšší pořizovací cenou kolem 1500kč. Proto jsem očekával celkem kvalitní zpracování bohužel jsem se mýlil. Po méně než roce běžného používání které nebylo v žádném rozporu se sluchátko uvolnilo protože jsou sluchátka skládací z původního drátku. To mělo za následek postupné mechanické poškození únavy materiálu protože jsem byl nucen neustále nasazovat na místo původního uchycení. S reklamací jsem byl na hlavní pobočce v Holešovicích kde byla reklamace uznána a na počkání mi byla sluchátka vyměněna za nová. Když se mi to stejné stalo přibližně po roce a půl znovu tak mi reklamaci nechtějí uznat. Připomínám že jsem si přikoupil jako službu okamžitou výměnu zboží a prodloužení záruky na 4 roky. Což ale pracovníky na pobočce Novodvorská nezajímalo poslali zboží na kontrolu která vyhodnotila jako mechanické poškození. Toto tvrzení je nesmysl a musím sním nesouhlasit, sluchátka jsem používal běžným způsobem. Zdá se mi proto proti mým právům aby tu stejnou závadu na stejném modelu a typu zboží jednou uznali a podruhé nikoliv. Dovolte mi předeslat ještě fakt že jako invalidní důchodce je pro mě těžší cestovat z pobočky na pobočku ve snaze zdárného vyřízení. Poslal jsem stížnost a dva maily s pokusem o smír. Budu rád když se věc vyřeší ke spokojenosti obou stran děkuji.
S pozdravem Göttlich.
Sluchátka Marshall Major II - Black
S ohledem na mojí opakovanou neblahou zkušeností s tímto typem sluchátek bych chtěl poprosit o vrácení peněz. I když doplnkové pojištění a záruka okamžité výměny vyšla na 323kč tak je oželím. Vidím že prodejce stejně nedokáže dostát svým slibům a věřím že i u 3. sluchátek by se objevila stejná závada.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy je možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.