Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z obchodu EMDO.cz jsem si zakoupil tuto hru s tím, že zde bylo psáno "skladem" a elektronické licence dodávají do 24 hodin od obdržení platby. Po 36 hodinách od zaplacení jsem prodejce kontaktoval s tím, že jsem produkt neobdržel a chtěl jsem vrátit peníze pro nedodržení slíbených 24 hodin. Bylo mi odpovězeno, že se jedná o předobjednávku. Nejen, že to nikde nebylo psáno, ale je to v přímém rozporu s informací, že produkt je skladem. Zároveň jsem byl znovu dotázán, zda chci vrátit peníze. Po mé téměř okamžité odpovědi se mi prodejce již 3 dny neozval a peníze nikde. Ani po mém druhém e-mailu jsem se ke mně nedostala odpověď. Po zavolání na telefon mi bylo zavěšeno. Bohužel, velmi negativní recenze i s výhružkami na trestní oznámení jsem si předem nepřečetl.
World of Warcraft: Battle for Azeroth (elektronická licence) - produkt byl ve verzi pre-order, ale byl popisován jako pre-purchase
Úplné vrácení peněz a náprava klamného popisu produktu
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitel nám sdělil, že mu peníze byly vráceny jinou cestou. Stížnost proto uzavíráme.