Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 14.7.2018 jsem v Billa Nýřany koupila pivo Kozel světlý 1 přepravku(20)piv a 5 piv Kozel polotmavý. Kozel světlý byl v akci 8,90 Kč, polotmavý 11,90 Kč. Doma jsem zjistila, že byla účtována cena lahev 11,90 Kč/25 ks. Až pondělí 16.7.(nejsem místní)jsem cenu za Kozel světlý reklamovala. Přepravku s pivem jsem měla s sebou. Reakce pana vedoucího: podle obchodního zákoníku není povinen už reklamaci přijmou, byla by to jen jeho dobrá vůle. To mělo stačit, s tím bych byla smířená, nešlo o částku, s kterou bych se finančně nesrovnala(60 Kč).Ale dodal, že polotmavá piva jsem mohla vypít, nahradit světlými a nyní po něm požadovat neopodstatněnou náhradu. A pak bude mít manko 60 Kč. Mohl si myslet, co chtěl,ale říct zákazníkovi tímto způsobem, že je podvodník, je silná káva.
Ano, chci si pouze postěžovat, protože si myslím, že drzost se nemá přehlížet.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.