Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při snaze zakoupit vysavač v BAUHAUS - Čestlice, který byl za cenu 10.990 Kč jsme požádali prodejce o poskytnutí jeho nabídky na možnost garance nejnižší ceny https://www.bauhaus.cz/sluzby/zaruky-a-garance/ našli jsme ten stejný produkt na alza.cz za cenu 8790 Kč. Prodejce jsme na tuto skutečnost upozornili a požádali o uplatnění. Následně se prodejce vymlouval, že nabídka jiného obchodu není kamenné prodejny, ale jen internetovou nabídkou (což není pravda), dále že není ve stejném městě (to také nevidím jako podmínku) dále že cena je z výprodeje, což také není pravda. Jde o cenu se slevou, avšak nejde o výprodej zboží. Celá formulace garance ceny u prodejce bauhaus je velmi zavádějící a prodejce se snaží všemožně vykroutit aby poskytl slevu kterou nabízí. Domnívám se, že prodejce tak úmyslně klame zákazníky službou kterou nabízí, pokud však službu chcete využít, brání se jejímu uplatnění. Dle mého názoru tak zde dochází ke snaze klamání zákazníka a nekalé soutěži. Společnost BAUHAUS zde tak vědomě klame zákazníky.
Garance nejnižší ceny BAUHAUS Čestlice
Rád bych vysavač nakoupil u daného prodejce BAUHAUS, avšak trvám na uplatnění jeho nabídky na garanci nejnižší ceny.
|
Tweet |
Garance nejnižší ceny je specifikována na https://www.bauhaus.cz/sluzby/zaruky-a-garance/ tímto způsobem: V případě, že najdete před nákupem nebo 14 dní po datu nákupu někde ve vašem městě identický produkt za výhodnější cenu, potom neváhejte a přijďte k nám. Obdržíte zde tento produkt ještě o 12 % levněji. Platí pro obvyklé prodejní množství pro domácnost. Platí pouze pro zboží na skladě. Nevztahuje se na internetové, velkoobchodní nabídky a výprodeje.
V případě, že se přesto spotřebitel domnívá, že v daném případě došlo ke klamání spotřebitele, má možnost podat podnět České obchodní inspekci, která může případ prošetřit a v případě pochybení udělit sankci. Podat podnět lze např. zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/
Je naším cílem a každodenním posláním nabízet zákazníkům pouze kvalitní výrobky, za nejnižší možnou cenu. Samozřejmě, může se stát, že některý z konkurenčních obchodníků nabídne cenu, která je nižší než ta naše. Je těžké sledovat ceny u více jak 100 tisíc výrobků. Z tohoto důvodu poskytujeme „Garanci nejnižší ceny“, která slouží jako záruka toho, že u nás nakoupíte vždy výhodně a zároveň jako malé poděkování zákazníkovi, že nás na nižší cenu konkurence upozornil.
Garance nejnižší ceny funguje tak, že pokud v nejbližším okolí specializovaného centra BAUHAUS (za nejbližší okolí považujeme území města, ve kterém se centrum BAUHAUS nachází) najdete identický výrobek za nižší cenu, než je ta naše, dorovnáme cenový rozdíl a ještě vám vyplatíme slevu dodatečných 12%.
Ačkoli bychom rádi, nemůžeme tuto garanci uplatňovat na nabídky internetových obchodů, na velkoobchodní nabídky a na výprodeje. Na internetové nabídky nereagujeme z toho důvodu, že někteří internetoví obchodníci jsou ochotni nabízet zboží za ceny nižší, než ceny pořizovací, za účelem zvýšení návštěvnosti svého internetového obchodu. Jinými slovy se internetovým obchodům vyplatí nabídnout pár kusů výrobku se ztrátou, přičemž doufají, že si zákazník koupí výrobek jiný nebo k němu dokoupí příslušenství. Je to pro ně totiž levnější, než jiné formy reklamy.
Právě to je případ nabídky internetového obchodu Alza.cz ze dne 17. 7. 2018. Ještě tentýž den jsme váš podnět prověřovali a z nabídky na Alza.cz bylo patrné, že za tuto cenu byly k dispozici pouze poslední 4 kusy výrobku a běžná cena je 12090 Kč.
Je nám moc líto, že cítíte být z naší strany oklamán, ale pevně věříme, že chápete, proč Garance nejnižší ceny nemůže platit na internetové nabídky.
S pozdravem,
Váš BAUHAUS k.s.
Na žádost společnosti na ni přeřazujeme stížnost, aby mohla doplnit své vyjádření.
Touto stížností se zabýval i Krajský živnostenský úřad. Níže přikládám oficiální výsledky šetření.
BAUHAUS k.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.