Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
reklamovala jsem na výdejně Mall.cz v Pardubicích notebook pro třetí stejnou závadu. Pracovník na pobočce reklamaci sepsal a potvrdil i třetí stejnou závadu. Mall.cz odmítá moji žádost odstoupení od smlouvy.
Vývoj reklamací:
26.9.2017 zakoupen notebook ACER ASPIRE ES15/NX GFTEC.009/
6.11.2017 první reklamace: monitor nezobrazuje NB nelze vypnout.
Opraveno. Závady: vadná základní deska, systém se zasekává nefunkční obraz, nelze vypnout, přeinstalace OP.
Reklamace uznána, ukončení 24.11.2017
Podotýkám ,že již při této reklamaci jsem již nebyla spokojená s výrobkem , ale pracovník na pobočce mi sdělil , že stejná vada se musí projevit 3x a potom je možnost vrátit peníze. Moje chyba,věřila jsem a nepátrala v OZ.
4.6.2018 druhá reklamace. Popis závady od příjímacího pracovníka:2 stejná závada ,NB se opět zasekává, i video a zvuk, nyní monitor nezobrazuje a NB nelze vypnout v reproduktorech rezonuje /doklad shlédnuto moje video /
Opraveno. Závady: Vadná základní deska. Poškozený OP. Aktualizace verze BIOS. Reklamace uznána, ukončení 15.6.2018
25.6.2018 třetí reklamace : sepsána opět pracovníkem Mall.cz a jeho popis
závady: nefunkční display NB nelze vypnout. Odstoupení od smlouvy z důvodu 3 reklamace-stejná závada. Reklamace neuznána. Důvod: závada se neprojevila.
Ukončeni 13.7.2018
18.7.2018 jsem napsala na reklamace@mall.cz, použila §622/2 OZ
jejich vyjádření:
Vážená paní Nováková,
je nám velice líto vzniklé situace. Bohužel v případě, že servisní technik ani po testech neodhalil jakoukoli závadu výrobku, byla bohužel tato zamítnuta. V případě, že s tímto rozhodnutím nesouhlasíte a domníváte se, že námi zvolený servis není kompetentní, můžete se obrátit na jiný autorizovaný servis.
19.7.2018 jsem opět napsala na mall.cz a chtěla se ve slušnosti dohodnout, nyní i podle § 2161/2 OZ
jejich vyjádření:
Vážená paní Nováková,
pokud jste chtěla odstoupit od kupní smlouvy v rámci 6 měsíců od koupi, měla jste vše rozporovat již při první reklamaci. Z první i z druhé reklamace jste výrobek řádně převzala, obě reklamace byly ukončené. 6 měsíční lhůta navíc dávno uplynula.
Pokud u výrobku závada přetrvává, můžete se obrátit na jiný autorizovaný servis nebo na soudního znalce.
Co dodat. Závada byla zázračně odstraněna i když se v servisu závada neprojevila.
Notebook je momentálně funkční.
ACER ASPIRE ES15/NX GFTEC.009/ sériové číslo NXGFTEC009705040513400 model NC-ES1-533-P8T4
Nemohu se na tento výrobek spolehnout, náhlé restartovaní nebo zamrznutí , takže ztráta všech dat při rozdělané práci, a nakonec černá obrazovka a nefunkční notebook.
Pro opětovné vyskytnutí stejných vad i po opravě ,nemohu výrobek řádně užívat, proto žádám vrácení peněz.
doporučení pro MALL.cz - proškolit zaměstnance na výdejnách , jak mají pravdivě informovat zákazníky o jejich právech při reklamaci výrobku.
Věra Nováková
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, není oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Bez souhlasu spotřebitelky není možné poskytnout mimozáruční servis. Spotřebitelce tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona. Pokud tedy prodávající nějakou opravu provedl, je to nutné toto chápat jako uznání vady a provedení opravy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.