Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Nevím přesně kdy to již bylo, ale jednou jsem jejich stránky navštívil, vyplnil svůj profil, provedl platbu, asi jsem chtěl s někým na jejich stránce mluvit či psát. Nějak se to nepovedlo, a na tyto stránky jsem zapomněl. V letošním roce mi byly strhávány částky, o kterých jsem neměl tušení o co jde. Tyto platby šly z mého účtu, a protože jsem nevěděl o co jde platby jsem zastavil. Po nějaké době mi přišel mejl, že musím zaplatit danou částku cca 55 euro, neboť jinak bych byl popotahovaný soudy. Tuto částku jsem zaplatil, protože jsem přišel na to, kde jsem se registroval. Po této platbě jsem žádal vymazání a zrušení mého profilu na dané seznamce či co to je. Jejich právní odd. mi sdělilo, že platbou končí veškeré nálady a vše je odloženo. Opět jsem žádal technickou podporu o vymazání a zrušení mého profilu. Nestalo se tak a tak jsem podruhé dále zaplatil částku 56 euro. Po této platbě jsem opět žádal technickou podporu o zrušení a vymazání všeho z mého profilu, to jsem žádal i po právním zastoupení, které mi zasílalo příkaz platby a případnou hrozbou soudem. Tuto jsem opět zaplatil a opětovně jsem několikrát žádalo zrušení a vymazání mého profilu, s tím, že nemám zájem o další jejich služby a nabídky. Což jsem tak činil i v předchozím případě při první platbě. Několik dnů byl klid, a tak jsem nabyl přesvědčení, že je již klid a že již nic nepřijde. Jinak ač jsem žádal, o potvrzení plateb a eventuálním sdělení, že je můj profil vymazán, nic nepřišlo, nějak asi neměli mi potřebu něco dále sdělovat. Mimo jiné jsem jim napsal, že jsem nemocný a invalidní důchodce a další platby nemíním hradit, protože nic od nich neberu a žádné služby nevyužívám. Dnes jsem dostal opět mejl, že jsem neuhradil platby a že mě opět dají jejích právnímu oddělení. Znovu jsem jim napsal, že žádné služby neberu a brát nemíním a opět jsem žádal o vymazání a zrušení mého profilu.
Napsal jsem mnoho otázek, které jsme chtěl mít zodpovězené, ale nedostal jsem odpověď ani na jednu. Nevěřím totiž aby mě nutil někdo být někde a za to platit, aniž bych využíval jakékoliv služby. Nabyl jsem dojmu jako bych byl vydírán.
Mimo jiné jsem byl upozorněn, že svůj profil mohu smazat sám a zrušit, přičemž toto nebylo uskutečnit, neboť to nešlo ani po jejich pokynu. Z tohoto důvodu jsme jejich administrátora či techn. podporu žádal o vymazání a zrušení mého profilu. Jak je vidět i přes mnohé žádosti mi vyhověno nebylo. Ptal jsem se proč, odpovězeno mi nebylo. Není přece možné abych nadále platil něco někomu za nic jen tak. Na stránkách mne drží proti mé vůli. Proto žádám o radu a pomoc jak z toho ven a jak tuto společnost přimět k tomu aby můj profil a vše kolem toho zrušila.
Chtěl bych touto cestou požádat o pomoc jak z toho ven, aby další platby a vyhrožování dané společnosti nebylo, a můj profil byl vymazán jejich techn. podporou nebo kým kdo tyto profily spravuje.
|
Tweet |
Důležité je podat řádně výpověď a tím zabránit dalšímu automatickému prodloužení smlouvy. Obchodní podmínky společnosti totiž umožňují automatické prodloužení smlouvy na dobu určitou, a to pokud nebyla výpověď podána ve lhůtě nejméně 14 dnů před uplynutím doby členství - viz § 6 odst. 2 obchodních podmínek společnosti (dostupné zde: https://www.jenjednanoc.cz/terms).
Pokud by se společnost odvolávala na to, že nebyla výpověď podána faxem (jak předpokládají jejich obchodní podmínky), může spotřebitel argumentovat tím, že se jedná o nepřiměřené ujednání dle § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a proto se k němu nepřihlíží.
Výpověď doporučujeme zaslat na e-mail adresu poskytovatele: support@datehelpdesk.com. Pokud spotřebitel výpověď placeného členství zašle prokazatelnou formou například prostřednictvím uváděné emailové adresy, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu výpovědní email, a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení VIP statusu. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Pokud by společnost podala žalobu, musela by prokázat, že částky požaduje oprávněně. Pro tento případ doporučujeme, aby si spotřebitel uchoval doklad o tom, že výpověď zaslal.
Společnost sídlí ve Švýcarsku a z toho důvodu není možné se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Pokud by chtěl spotřebitel podat na společnost stížnost, musel by tak učinit u dozorového orgánu ve Švýcarsku.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.