Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po třech měsícíh používání došlo u výrobku ke zkratu (odpojen i hlavní jistič bytu).
Při reklamaci mi obchodník sdělil, že nemám řádný doklad o koupi výrobku, ale pouze slosovatelný kupón o evidenci tržeb, kde není uvedeno jaké zboží jsem zakoupil, tudíž nemůže mou reklamaci akceptovat.
Zboží bylo objednáno internetovou cstou. Emalovou zprávu o vyzvednutí jsem předložil při vyzvednutí zboží. K ní je přisponkován jediný doklad, který o koupi mám s poznámkou prodejce o čísle objednávky. písmmo je identické s poznámkami na emailovém výpisu.
Tavnou pistoli Powerplus POWX 145 v ceně 490 Kč je stále možné najít na stránkách prodejce, přesto prodejce tvrdí, že nemůže určit co mi bylo prodáno, neboť jejcich účetní systém neumožňuje tuto informaci zjistit(na dokladu je uvedeno datum i čas i kdo mi výrobek prodal).
Tavná pistole Powerplus POWX 145 35 W (název který si uvedl prodejce 886-101) cena 490 Kč včetně DPH
Akceptování požadavků spotřebitele.
Převzetí reklamace, případně výměna, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
K reklamaci zboží nutně nepotřebuje spotřebitel doklad o koupi. Stačí jakýkoliv důkaz o tom, že dané zboží skutečně u internetového prodejce zakoupil. Pro účely civilního sporného řízení to vyplývá mj. z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, který upravuje důkazní prostředky, které lze použít pro prokázání stavu věci. Dostačující by mělo být i potvrzení objednávky v e-mailu spotřebitele.
Prodávající tak není oprávněn po spotřebiteli originální doklad požadovat, pokud je spotřebitel schopen jiným způsobem prokázat zakoupení zboží u prodávajícího, a to ani tehdy, pokud by povinnost předložit originální doklad stanovil například v obchodních podmínkách. Takové ustanovení obchodních podmínek by bylo považováno za zakázané ujednání ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ke kterému by se dle § 1815 stejného zákona nepřihlíželo.
Jestliže prodejce zboží k reklamaci nepřijme, může se spotřebitel obrátit na státní dozorový orgán, Českou obchodní inspekci. Ta provozuje bezplatné řízení o mimosoudním řešení sporů, tzv. ADR. Více informací naleznete na stránkách www.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.