Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#24987Nedodržený a velmi dlouhý termín výroby kuchyňské desky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2018, před 6 lety

Jiří Kolář

Znění stížnosti

Postavili jsme s manželkou novostavbu rodinného domu a rozhodli se pro kuchyni z IKEA. Řádně jsme se objednávali na 2 sezení, kdy jsme kuchyni plánovali se zaměstnancem IKEA Zličín. Poté byl dán poslední třetí termín na doladění detailů a následné objednání celé kuchyně a příslušných služeb (doprava + montáž). Až na tomto posledním sezení těsně před objednávkou nám bylo řečeno, že z důvodu typu dřezu, který jsme si vybrali, musíme mít kuchyňskou desku výšce 3,8 cm a že ta, kterou jsme vybrali by tam nemohla být, protože je moc nízká. Předesílám, že typ kuchyňského dřezu jsme měli vybraný od počátku plánování kuchyně a nijak jsme ho neměnili. Inu šli jsme vybírat jinou desku. Chtěli jsme laminátovou, protože dřevo je moc drahé a je u něj nutná velká péče. K našemu zděšení jsme zjistili, že IKEA nemá jedinou laminátovou desku ve výšce 3,8 cm skladem a je nutné ji objednávat a nechat dělat na míru. Doba dodání je 4 týdny od objednání. Tuto informaci jsme dostali těsně před objednáním celé kuchyně. Znamenalo to tedy, že provedeme objednávku kuchyně, tu nám do týdne až dvou dopraví a za další dva týdny namontují část kuchyně. Po montáži kuchyně přijel pán kuchyňskou desku zaměřit a hurá uhánět zase do Prahy z jihu Čech s protokolem o zaměření, aby se deska mohla objednat. Při objednávání desky jsme dostali termín dodání desky a termín montáže (byl za měsíc od objednání). I když je to velmi dlouhá doba a byli jsme na to upozornění těsně před objednáním celé kuchyně, tak jsme do toho se skřípěním zubů šli. Rozhodovali jsme se, jestli by nám to jakýkoliv truhlář neudělal rychleji. Inu doba plynula a včera to bylo 6 dnů do plánovaného termínu montáže, kdy v domě žijeme prakticky bez kuchyně, protože se nedají používat spotřebiče a nemáme žádný pracovní prostor. Zmíněných 6 dnů před plánovanou montáží nám volá zaměstnankyně IKEA, že se ve výrobě něco pokazilo a dodávka desky a tím i montáž zbytku kuchyně se posouvá o další 2 TÝDNY!!!!! To znamená, že od objednání produktu jakým je pracovní deska do finálního dovozu a montáže uplyne měsíc a půl!!!!! Bohužel na celém tomto problému stojí i fakt, že po celou dobu nemůžete používat spotřebiče jako je varná deska, trouba, myčka a dřez. To znamená, že měsíc a půl nemáte kde umývat nádobí a ani si neuvaříte. Problém je v tom, že kdybychom to věděli od začátku, tak si necháme desku udělat od truhláře a dávno by byla deska namontována a tím pádem i spotřebiče. V IKEA nakupujeme velmi často a rádi a toto je naše první výrazná nespokojenost s jejich službami. V dostupnosti kuchyňských pracovních desek je jistě prostor pro obrovské zlepšení služeb zákazníkům. A nás čekají tedy další 3 týdny bez vaření a mytí nádobí. Nejde o život, ale příjemné to také není. Děkujeme. Kolářovi (kolarmedicus@gmail.com)


Požadované řešení

Reakci na naši stížnost čekáme takovou, aby IKEA pro případné další zákazníky výrazně zlepšila služby v oblasti dostupnosti pracovních kuchyňských desek. Žádné odškodné za měsíc a půl bydlení ve velkém ne komfortu nepožadujeme ani nečekáme ... Jen nás mrzí celá vzniklá situace a chceme, aby nikdo nemusel nedobrovolně žít měsíc a půl v podmínkách, jako momentálně žijeme.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2018 12:02, před 6 lety

Prodávající je povinen dodat zboží v čase ujednaném ve smlouvě. Pokud tak neučiní, porušil svou smluvní povinnost a v takovém případě odpovídá za škodu, která spotřebiteli vznikla v důsledku prodlení prodávajícího. Žádá-li spotřebitel náhradu škody, musí prokázat, že mu škoda vznikla, a že existuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.8.2018 11:21, před 6 lety

Dobrý den, velmi prosíme, dle jména se nám nepodařilo najít reklamační záznam. Samozřejmě zákazník je u nás na prvním místě, pokud došlo k nedorozumění při plánování velmi nás to mrzí. Pokud bude chtít zákazník řešit reklamaci, prosím o informaci na naše reklamační oddělení, případem se budeme následně zabývat detailněji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.8.2018 11:38, před 6 lety


Jiří Kolář

Dobrý den, reklamaci jsem žádnou nepodával, protože to ve výše popsaném případě nemělo smysl. Jen bych chtěl tímto podat podnět ke zlepšení služeb zákazníkům a to hlavně ve včasné informovanosti zákazníka, že kuchyňské pracovní desky jsou velmi často špatně dostupné a celý proces se zaměřením, objednáním, dodáním a montováním může trvat až dva měsíce. Kdyby jsme např. my tuto informaci věděli od začátku, tak bychom si desku nechali udělat od truhláře a nemuseli bychom být dva měsíce bez funkční kuchyně. Ještě lepší zlepšení pro zákazníky by ale mohla být lepší dostupnost těchto kuchyňských desek. Děkuji a hezký den. Kolář Jiří

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.8.2018 12:28, před 6 lety

Dobrý den, v tomto případě děkujeme za podnět, předám dále na obchodní domy. Bohužel jinou dostupnost desek na míru nyní nemůžeme nabídnout. Velice si vážíme Vašeho podnětu a pevně věřím, že zůstanete nadále našimi zákazníky. S přáním příjemného dne. IKEA Česká republika, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2018 08:41, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.9.2018 08:42, před 6 lety


Jiří Kolář

Hodnocení: