Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u společnosti Arvato Services jsem reklamoval potřetí totožnou závadu mobilního telefonu (špatně reagující display telefonu na dotyk). K reklamaci jsem přiložil všechny původní reklamační protokoly, fakturu a pochopitelně primárně průvodní dopis s popisem závady a požadavkem odstoupení od kupní smlouvy s ohledem ke třetí závadě. Po zhruba třech týdnech se reklamace vrátila, nicméně s OPRAVENÝM telefonem. Společnost Arvato jsem v této záležitosti kontaktoval, doufaje v uznání chyby zcela na jejich straně a nápravy chybně vyhodnocené reklamace. K mému, ani ne překvapení, ale spíše šoku, společnost Arvato ZCELA ZAMLČELA jakýkoliv průvodní dopis, při řešení celé záležitosti operovala zcela nesmyslnou informací o přítomnosti reklamačního protokolu kde byl uveden požadavek opravy (kde bylo mmj také uvedeno, že se jedná o reklamační protokol k DRUHÉ, nikoliv TŘETÍ reklamaci) a fotodokumentace, kde je vyfocen pouze zlomek mnou zasílané kompletní dokumentace, a to sice faktury a již zmíněného reklamačního protokolu, který mi servis sám vystavil již při druhé opravě a zcela evidentně se k aktuální závadě nevztahoval. Prosím o radu, na které orgány se v tomto případě obrátit a jaké navrhujete řešení situace v případě zcela lživé informace servisu. Předem děkuji!
Sony Xperia XA1
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým byla uzavřena kupní smlouva.
Odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se spotřebitelem je možné v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Tento výklad je podpořen i ustálenou judikaturou Nejvyššího soudu. Pokud tedy byla reklamace věci již několikrát (v daném případě třikrát) uznána pro stejnou vadu, může spotřebitel žádat odstoupení od smlouvy.
Žádal-li spotřebitel o odstoupení od kupní smlouvy pro opakovaný výskyt vady po opravě, je společnost povinna to respektovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.