Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dnes mi byla doručena zásilka objednaná ze zahraničí, jednalo se o 4 ochranná skla na mobilní telefon. Tato zásilka byla násilně vložena do poštovní schránky a tím byl poníčen obal (krabička).
Když jsem toto uviděl, vzal jsem nerozbalenou zásilku na českou poštu a řekl jsem že se bojím, že obsah bude rozbitý a proto to chci rozbalit radši před nimi pro případnou reklamaci.. Samozřejmě se mé obavy staly pravdivé a 1 ze 4 skel bylo rozbité. Nejdříve mi bylo řečeno, že oni za to nemohou a že si reklamaci mám vyřídit s prodejcem, který za to pochopitelně nemohl, jestli mi nepošle nové zboží. Po dlouhé debatě jsme začali vyřizovat mezinárodní reklamaci. Jenže když jsem se dozvěděl, že na její vyřízení má pošta 3 měsíce, tak jsem si to radši vzal, abych mohl využít alespoň ty zbylé 3. Po odchodu od přepážky, jsem si všiml že je rozbité i druhé sklo (Více než pravděpodobně rozbité při manipulování pracovníky za přepážkou, tímto se stala zásilka nepoužitelná).
Požadované řešení? Bylo by dobré, kdyby se zaměstnanci české pošty chovali k zásilkám adekvátně a ne podle nálady a řešení reklamací by bylo jednodušší. Za ty peníze to nestojí..
|
Tweet |
Pokud Česká pošta eviduje podání zásilky, odpovídá samozřejmě za její ztrátu, poškození a také dokonce za úbytek jejího obsahu do výše uvedené ceny zásilky. U poškozené zásilky je oprávněný k podání reklamace vždy její adresát, avšak u nedodané zásilky je to naopak její odesílatel, který disponuje potvrzením o jejím podání – tedy podacím lístkem. Byla-li zásilka poškozena, je vhodné uplatnit reklamaci.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman