Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#25006Nedodržení rezervace automobilu v rezervační lhůtě,NEUMOŽNĚNÍ ZAKOUPENÍ ZBOŽÍ

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2018, před 6 lety

Lenka Pazderová

Znění stížnosti

Na internetových stránkách AAAauto jsem našla automobil, který jsem chtěla zakoupit. Jednalo se o CITROEN C3, SPZ 6A44440.
Volala jsem do pobočky v Ostravě, kde mi řekli, že musím přijet do firmy složit rezervační zálohu 2000,- Kč, protože vůz se nachází na pobočce v Praze a musí se dovézt. Jela jsem tedy 7.7.2018 40 km do Ostravy a zpět. Složila jsem rezervační zálohu a obě strany podepsaly Doklad o rezervaci automobilu do 15.7.2018 /rezervační lhůta/. Dostala jsem informaci, že vůz se přepraví na pobočku v Ostravě během dvou až tří dnů a že mne budou kontaktovat.
Čekala jsem však marně, nikdo nevolal a rezervační lhůta běžela.
Dne 15.7. jsem volala do firmy s dotazem, kde je problém, že bych si už ráda pro auto přijela. Překvapili mne však informací, že automobil prodali!!!
Jela jsem tedy opět 40 km do Ostravy, abych si věc ujasnila. Tam jsem dostala stejnou odpověď - auto prodáno na jiné pobočce!!!
Tento podivný přístup firmy se mi nelíbí a nechápu, jak je možné, že se takto zachází se zákazníkem.
Vybrala jsem si auto, o které jsem měla zájem, jiné jsem nechtěla. Složila jsem rezervační poplatek, tudíž jsem měla právo v této lhůtě automobil zakoupit, což mi nebylo umožněno!
Ve smlouvě se uvádí:
"Pro případ, že prodávající poruší závazek uzavřít s kupujícím na výzvu Kupní smlouvu, se prodávající zavazuje zaplatit kupujícímu na výzvu smluvní pokutu ve výši zálohy, nejvýše však v částce 2000,- Kč. Tím není dotčeno právo kupujícího na vrácení zálohy. Touto úhradou smluvní pokuty zaniká závazek prodávajícího uzavřít kupní smlouvu. pro vyloučení pochybností platí, že využití výhrady lepšího kupce nezakládá porušení tohoto ujednání."
Když jsem prodejce upozornila na tento odstavec smlouvy, řekli mi, že si to musím vyřešit s Prahou!!!
Jak mám tedy postupovat? Jednala jsem s pobočkou v Ostravě, kde mi sice vrátili rezervační poplatek 2000,- Kč, ale čas a zbytečně projetý benzín
mi nenahradili.


Produkt

vůz Citroen C3, SPZ 6A44440, VIN VF7FCKFVC28740935


Požadované řešení

Proplacení zbytečných nákladů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.8.2018 22:12, před 6 lety

Zaměstnanci jednotlivých poboček jednají za společnost a tím ji zastupují, požadavek na dostavení se na jinou, vzdálenější, pobočku, lze považovat za nepřiměřený.

V případě uzavření rezervační smlouvy se prodávající zavazuje nenabízet vůz ke koupi a neprodat jej třetí osobě po sjednanou dobu. Ujednají-li si strany podmínky pro případ, že prodávající smlouvu poruší (smluvní pokuta), vzniká spotřebitelce nárok na její vyplacení dle smluvních ustanovení.

Spotřebitelka má rovněž nárok na vrácení zaplaceného rezervačního poplatku, neboť v případě, že prodávající smlouvu nesplnil, držel by jej nadále jako bezdůvodné obohacení které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.

Pokud bude autobazar odmítat smluvní pokutu vyplatit, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a učinit následné kroky. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.9.2018 17:18, před 6 lety

Vážená paní Pazderová,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší záležitosti již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.9.2018 13:24, před 6 lety


Lenka Pazderová

Dobrý den,
věc je již vyřešena. Firma AAA AUTO uznala svou chybu a vyplatila mi smluvní pokutu.
Jen mne mrzí, že to nebylo možné ihned uzavřít přímo na pobočce v Ostravě, kde chybovali.
Děkuji za pomoc
Lenka Pazderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.9.2018 15:14, před 6 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.10.2018 13:18, před 6 lety


Lenka Pazderová

Hodnocení: