Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den, dne 15.7.2018 jsem v Tescu v OC Campus Square, Brno Bohunice zakoupila produkt nafukovací kruh jednorožec pro děti do bazénu. V pátek 19.7. jsem jednorožce nafoukla a chtěla o víkendu použít, bohužel do druhého dne tělo hračky ušlo, hlava zůstala v pořádku. Jela jsem proto do dotyčné prodejny hračku reklamovat, neměla jsem však účtenku, na které byl jinak běžný nákup potravin a vzhledem k tomu, že mě nenapadlo, že by hračka mohla být poškozená, tak jsem ji vyhodila. Prodavačka mi odmítla hračku bez účtenky vyměnit s odůvodněním, že bez účtenky to nejde, jinak, že by mi ji přijala. Na můj dotaz, že se domnívám, že účtenku k reklamaci nepotřebuji, mi prodavačka tvrdila, že jsou kontrolováni, jestli od reklamovaného zboží mají účtenky a že to by tam pak mohl přijít reklamovat kdokoliv, cokoliv apod. Nechala jsem se tedy odbýt, ale pak jsem si vyhledala, že účtenku skutečně mít nemusím, stačí prokázat, že jsem u dotyčného prodejce věc zakoupila, což prokázat mohu několika způsoby: jednak mám na hračku originální obal, jinde ji neprodávají, mám svědky nákupu
a navíc je na krabici jednorožce přímo napsáno Exclusively for TESCO. Navíc mám již dlouhou dobu Club card Tesco na kterou se moje nákupy načítají, není tedy možné přes kartu nákup dohledat? Jak mám prosím tedy při reklamaci postupovat? Kdyby hračka nebyla nová a ani jednou nepoužitá, tak bych to neřešila, ale takto mě to opravdu mrzí. Zdravím a děkuji za pochopení a odpověď. Mgr. Michaela Matoušková
Unicorn Swim ring for magical adventures in the pool Exclusively for TESCO - nafukovací kruh jednorožec
Prosila bych o výměnu poškozeného zboží.
|
Tweet |
Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc zakoupil. Zákon však neukládá povinnost prokázat tuto skutečnost účtenkou. Spotřebitel může využít jakýkoliv důkazní prostředek (např. doklad o platbě kartou u daného prodejce, svědeckou výpověď, obal výrobku apod.).
Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.