Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
k rodičům se dostavila zástupkyně výše uvedené společnosti, která uvedla, že je z ČEZ a chce prověřit jejich faktury zda nemají u ČEZ nárok na slevu.
Dále je ujišťovala, že se nejedná o změnu dodavatele ale pouze o žádost o slevu u ČEZ. Jednání vedla ve stylu, že je tato přihláška nezávazná a neseznámila je s tím, že jí udělují plnou moc ani, že budou muset zaplatit sankci, když budou chtít tuto přihlášku zrušit. Moji 75 letí rodiče samozřejmě této podvodnici uvěřili.
Přihláška o zajištění slev na dodávkách energií
Zrušení smlouvy bez jakýchkoliv sankcí,výmaz osobních údajů z databáze, zrušení plné moci
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede jednání se spotřebitelem takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Popsané jednání lze navíc chápat jako porušení informační povinnosti ze strany podnikatele, což je jeden ze základních principů právní úpravy určené na ochranu spotřebitele. Spotřebitel by měl být jasně a srozumitelně informován o tom, o jakou službu se jedná a jaká je její cena, a to včetně všech daní a případných poplatků. V situaci, kdy tomu tak není, lze namítat neplatnost právního jednání dle § 580 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Neplatné je právní jednání, které se příčí dobrým mravům, jakož i právní jednání, které odporuje zákonu, pokud to smysl a účel zákona vyžaduje."
Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by tedy ujednání o deaktivačním poplatku, který má formu smluvní pokuty, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zmíněno v průběhu jednání i ve smlouvě a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena po telefonu či při podomním prodeji podnikatele, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nás dodatečně kontaktovala s tím, že chce na stížnost reagovat. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme společnosti prostor k vyjádření.
Dobrý den,
telefonní operátorka z naší společnosti kontaktovala Vaše rodiče pod jménem společnosti Česká aukční energetická, nikoliv pod společností ČEZ a nabídla slevu na energii. Tedy je navštívila i obchodní zástupkyně pod společností Česká aukční energetická, která má naši legitimaci na prokázání a vše jim podrobně vysvětlila. Jestli se domluvíte na uzavření smlouvy a dojde k jejímu podpisu, formulář je taktéž naší společnosti. Pokud je společnost ČEZ stávající dodavatel Vašich rodičů, naše společnost nemá, kde získat tyto informace. Informace o stávající společnosti a interních procesech, zjišťuje náš obchodní zástupce až na místě a to pouze pokud potencionální zákazník souhlasí se schůzkou, kdy mu naši obchodní zástupci zajistí slevu na energie. Kopie podepsané přihlášky byla rodičům zanechána, měli možnost podrobného prostudování a odstoupení v zákonné lhůtě pokud došlo k podepsání nedopatřením.
Dobrý den
jedná se o zcela lživé tvrzení, zástupkyně této společnosti uvedla, že je z ČEZ a chce prověřit jejich faktury zda nemají u ČEZ nárok na slevu. Dále je ujišťovala, že se nejedná o změnu dodavatele ale pouze o žádost o slevu u ČEZ.
Odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bylo výše uvedené společnosti zasláno a zatím nikdo žádné sankce nevyžadoval, takže nebylo potřeba se obracet na ČOI.
Dobrý den,
znovu se tedy opakuji, naši pracovníci vystupují pouze pod názvem naší společnosti a to Česká aukční energetická. Důvody, že není Vaše tvrzení možné jsem Vám už jednou vysvětlila.
Pokud zákazník odstupuje v zákonné lhůtě, není možné vymáhat jakékoliv částky za ukončení.
Tímto děkujeme za Váš čas a bereme záležitost jako ukončenou.
Hodnocení: