Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#25029Neúspěšná reklamace TV Panasonic TX50DS630E

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2018, před 6 lety

Jiří Pešek

Znění stížnosti

Dne 19. 11. 2016 jsem zakoupil se synem a kamarádem televizor Panasonic TX50DS630E u společnosti Okay v Pardubické pobočce. Počítal jsem již s novým standardem DVBT2, proto jsem požadoval TV s funkčním certifikovaným příjmem DVBT2 v Čechách. Prodavač nás všechny tři ujistil o stoprocentní kompatibilitě. Televizor jsem zakoupil, zakoupil ho i kamarád (ten samý den). Nepříjemné zjištění přišlo letos v květnu, kdy se stalo DVBT2 dostupné i u nás. Televizor není schopen českou verzi DVBT2 přijímat, protože neobsahuje kodek H.265. Toto zjištění mě stálo spoustu času. Obrátil jsem se na tedy na výrobce s dotazem, zda bude situaci řešit např. opravou softwaru. Na oplátku jsem dostal odpověď, že televizory této modelové řady byli chybně označeny logem Českých radiokomunikací o splnění standardu DVBT2 v Čechách (kodek H.265).

Odvezl jsem tedy televizor do prodejny OKAY, kde jsem ho zakoupil, abych reklamoval dodané zboží, které nesplňuje slíbené technické parametry. Výsledek reklamace ze strany OKAY je, že televizor neobsahuje zmíněný kodek, a ani ho nemá uvedený v manuálu – zamítnutá reklamace. Manažer prodejny mi také sdělil, že tento problém OKAY neřeší a ani neposílá přístroj do servisu nebo výrobci pokud v manuálu není uvedena přítomnost kodeku H.265.

Syn mě přesvědčil a zkusil jsem tedy využít svého práva a reklamovat TV znovu. Tentokrát se syna i s manželkou snažil manažer prodejny razantně odradit od podání reklamace se slovy to vám stejně zamítnou. Požadujeme, aby OKAY za mě jako svého zákazníka a partnera v obchodu vyřešil nefunkční TV přímo s výrobcem (Panasonic). Okay prodal výrobcem chybně označenou TV. Požaduji nápravu u výrobce skrze svého obchodního partnera. Řešením může být oprava (doplnění kodekuH.265 pro příjem DVBT2 v ČR), výměnu za jiný TV nebo vrácení peněz.

Jsem velmi zklamán přístupem OKAY které se nesnaží reklamaci vyřešit, ale naopak se ho snaží od reklamace odradit a spoléhá na to, že se zákazník přestane domáhat svého práva a koupí si televizi jinou. Můžete prosím poradit jak dále postupovat, abych měl doma funkční výrobek?Jednací


Produkt

TV Panasonic TX50DS630E


Požadované řešení

oprava (doplnění kodekuH.265 pro příjem DVBT2 v ČR), výměnu za jiný TV nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2018 08:20, před 6 lety

Podle § 2161 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku odpovídá prodávající kupujícímu za to, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

V případě, že věc takovéto vlastnosti nemá, může kupující požadovat od prodávajícího primárně bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, může spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení zaplacené finanční částky za zboží. Namísto uvedených možností lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.8.2018 11:03, před 6 lety

Vážený pane Pešku,

velmi nás mrzí tato situace.

Dle Vaší oprávněné připomínky jsme reklamaci vyřídili v řádném termínu a vyplatili peníze zpět.

Pevně věříme, že během Vašeho příštího nákupu se nám podaří přesvědčit Vás o vysoké kvalitě našich služeb.

Děkujeme.

S pozdravem

OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.8.2018 10:55, před 6 lety


Jiří Pešek

Hodnocení:

Komentář: S řešením sporu jsem spokojen, jen mě mrzí přístup prodejce, kdy dokud se člověk nedomáhá svého práva opakovaně a nekope kolem sebe, tak je odbyt a ničeho nedosáhne ačkoliv je v právu viz. první reklamace. Celé této stížnosti se dalo předejít, kdyby vše fungovalo jak má na první pokus.