Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25030Zrušení ubytování od CK týden před nástupem a absence alternativy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.07.2018, před 6 lety

Hana Fialková

Znění stížnosti

Dne 14/2/2018 jsem obdržela od společnosti Invia, a.s potvrzení o smlouvě k zájezdu, rezervační číslo: 2656549, na rodinnou dovolenou. Byla jsem společností Invia, a.s. informována, že pořadatelem zájezdu je společnost Alexandria. Tato smlouva byla z mé strany řádně uhrazena (15/2/2018 100%). Dne 19/7/2018 jsem byla e-mailem (telefonicky jsem kontaktována nebyla) informována o skutečnosti, že všichni klienti CK nebudou moci být ubytováni v hotelu Diplomat Marine v termínu 28.7.-4.8. Tato informace mi byla zaslána společností Alexandria, se kterou nemám žádný smluvní vztah. Společnost v uvedeném e-mailu uvedla alternativu ubytování v jiném hotelu ve stejné oblasti s kompenzací (plážový servis zdarma). Při bližším prozkoumání jsem zjistila, že hotel je cca 300 metrů dále od pláže a nenašla jsem informaci o možnosti parkování u hotelu. Jiná alternativa mi v mailu nabídnuta nebyla. Poté jsem Alexandrii sama kontaktovala telefonicky, nicméně jednání mi nepřišlo příjemné. Byli mi nabídnuty i jiné alternativy hotelů v jiných oblastech, nicméně ne podle našich požadavků. Na naše požadavky jsem nebyla ani dotázána. Komunikace mi spíše připadala jako hledání co nejrychlejšího a nejvhodnějšího řešení ze strany CK Alexandria. Poté jsem kontaktovala zástupce Invia, která mi zájezd prodala. Tato však nebyla o problému ani informována. Bylo mi však přislíbeno, že bude řešeno ihned v pondělí 23/7/18. (5 dní před nástupem). Společnost Invia i hotel jsem zvolila po předchozí výborné zkušenosti.


Produkt

rezervační číslo u společnosti Invia: 2656549


Požadované řešení

Požadavky, ze kterých nechceme slevit, jsou následující: hotel stejné kategorie v první linii u pláže, hrazené parkování přímo u hotelu, plná penze (výběr 2 jídel z menu pro každého) + láhev vína k obědu a večeři, dětský koutek v hotelu, klimatizace a lednice na pokoji a ubytování ve stejném hotelu s rodinou Řeháčkových, se kterými společnou dovolenou plánujeme od počátku (Řeháčkovi nakupovali přímo přes Alexandrii, my přes Invii). To vše za smluvenou cenu a v daném termínu (28/7/18 - 4/8/18).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2018 06:02, před 6 lety

Pokud spotřebitelka jedná o zájezdu s cestovní agenturou (společnost Invia a.s.), měla by vědět, že samotnou cestovní smlouvu uzavírá vždy přímo s cestovní kanceláří (ALEXANDRIA, spol. s r.o.). V případě jakýchkoliv problémů se zájezdem se musí obrátit na cestovní kancelář, která je uvedena ve smlouvě.

Podle ustanovení § 2533 občanského zákoníku může pořadatel před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit jen tehdy, byl-li zájezd zrušen.

Podle § 2534 odst. 1 občanského zákoníku zrušil-li pořadatel zájezd, nabídne zákazníkovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, pokud je v pořadatelových možnostech takový zájezd nabídnout.

Ustanovení § 2534 odst. 2 téhož zákona říká, že dohodnou-li se strany o náhradním zájezdu, nemá pořadatel právo zvýšit cenu, i když je náhradní zájezd vyšší jakosti. Je-li náhradní zájezd nižší jakosti, vyplatí pořadatel zákazníkovi rozdíl v ceně bez zbytečného odkladu.

Další ustanovení § 2535 odst. 1 občanského zákoníku stanoví, že zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením, uhradí zákazníkovi penále ve výši 10% z ceny zájezdu. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno.

Podle § 2542 občanského zákoníku má spotřebitel dále právo na náhradu škody, která mu v důsledku zrušení zájezdu vznikla. Podle tohoto ustanovení pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2018 16:14, před 6 lety

Spotřebitelka nám sdělila, že nakonec došlo s cestovní kanceláří Alexandria k dohodě o řešení věci. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.