Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rád bych se někoho zde dotázal, jestli nemá zkušenost, jak vyřešit vzniklý problém. Byl jsem několik let u společnosti CENTROPOL, zálohy jsem platil vždy řádně a v termínu. Nedávno jsem pronajal dům, kde si nový nájemníci museli dle smlouvy na sebe napsat energie. Dal jsem jim plnou moc a přes jinou společnost se řešil převod. Na Centropol se posílali výpovědi, dokonce 2x a ani jednu neakceptovali. Tím pádem jsem měl v domě nájemníky, kteří jeli na mojí elektřinu. Nakonec se převod uskutečnil, ale CENTROPOL mi vystavil smluvní pokutu ve výši 2x4000,- Kč za to, že jsem nedodržel dobu trvání smlouvy. Máte prosím někdo podobnou zkušenost, jak tuto situaci vyřešit, aby se sankce neplatila?
Přijde mi nenormální, když dodáme veškeré podklady k tomu, že opravdu děláme převod, že by se museli platit pokuty.
Dosti mě firma zklamala a NEDOPORUČUJI NIKOMU CENTROPOL, jejich chování ke měl bylo jako k dezertérovi. Opravdu jsem se cítil pod tlakem a jejich chování bylo NEETICKÉ.
Děkuji za radu Jandora
Plyna a elektřina
Zrušení pokuty
|
Tweet |
Dodavatel energií nemá povinnost předčasně ukončit smlouvu na dobu určitou z důvodu, že již původní odběrné místo spotřebitel nevyužívá. Mění-li spotřebitel své bydliště (stěhuje se), bude záležet, jaké podmínky byly mezi ním a společností sjednány. Podle aktuálních Obchodních podmínek dodávky společnosti CENTROPOL ENERGY, a.s. je možné smlouvu na dobu určitou ukončit předčasně pouze po dohodě smluvních stran. Z důvodů zvláštního zřetele může být smlouva ukončena bez povinnosti spotřebitele kompenzovat společnost.
Pokud spotřebitel vypoví smlouvu předčasně, je po něm dodavatel oprávněn požadovat smluvní pokutu. Uvedená smluvní pokuta ale musí být vždy sjednána přímo v rámci smlouvy. Pokud by byla sjednána v obchodních podmínkách, na základě nálezu Ústavního soudu I. ÚS 3512/11 ze dne 11.11.2013, je neplatná a dodavatel ji požadovat nemůže.
Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.