Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#25034Penzion ani služby neodpovídají nabídce a ceně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2018, před 6 lety

Barbora Částečková

Znění stížnosti

Penzion měl mít výhled na moře, wi-fi. V penzionu neteče teplá voda, wi-fi není, nedostali jsme ani povlečení. Výhled máme na tůje a na plesnivé umyvadla. Komunikace s invii příšerná, nakonec prý my jsme porušili smlouvu. Vůbec nedoporučuji nic mít s invii.


Produkt

Penzion Srima 39


Požadované řešení

Vrácení části peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2018 11:33, před 6 lety

Zaplatí-li spotřebitel pouze za ubytování v penzionu v zahraničí, kam se dopraví sám, o zájezd dle § 2521 se nejedná. Pokud by pobyt v penzionu nebyl zájezdem v právním slova smyslu a dle uzavřené smlouvy neobsahoval nejméně dvě služby cestovního ruchu, pak má zprostředkovatel ubytování ze zákona dbát na to, aby smlouva nebyla uzavírána s nedůvěryhodnou osobou. Nesmí navrhnout uzavření smlouvy, pokud se objeví pochybnost, že třetí osoba smlouvu dodrží. Když by svých povinností nedbal, může spotřebitel případnou náhradu škody požadovat právě po zprostředkovateli.

Jednalo-li se však v daném případě o zájezd, spotřebitelka musí reklamovat zjištěné vady zájezdu u společnosti, se kterou uzavřela smlouvu o zájezdu (cestovní kancelář). Reklamovat vady zájezdu je nezbytné u cestovní kanceláře prokazatelnou písemnou formou. Cestovní kancelář musí reklamaci vyřídit nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění a vyrozumět svým aktivním jednáním spotřebitelku o způsobu vyřízení. Pokud by reklamaci zamítla, je povinna toto své zamítavé stanovisko písemně náležitě odůvodnit a předat písemné potvrzení spotřebitelce, aby bylo přezkoumatelné. Přijímání a vyřizování reklamací v souladu se zákonem na ochranu spotřebitele dozoruje Česká obchodní inspekce, které může dát spotřebitelka podnět k zahájení kontroly u cestovní kanceláře.

Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Sleva se poskytuje v penězích. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala. Existenci závad je nutné doložit (výpovědi svědků, protokoly z místa, fotodokumentace).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2018 10:39, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.