Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#2504Neoprávněně naúčtovaný poplatek za výpovězení smluvního závazku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2014, před 11 lety

Martin Bumba

Znění stížnosti

U společnosti Vodafone jsem již déle než 7 let. Vzhledem k nečekanému navýšení měsíční částky placené za můj tarif (zhruba o 200 Kč), jsem se rozhodl podat výpověď mé smlouvy uzavřené na minimální měsíční plnění 477 Kč v lednu roku 2013. K tomuto závazku jsem dostal 1 500 Kč s DPH slevu na nový telefon. Ve smlouvě, kterou jsem v lednu roku 2013 podepsal není kolonka se zvýhodněným zařízením vůbec vyplněna.

Před podáním výpovědi této smlouvy jsem se rozhodl informovat o výši mé pokuty za nedodržení tohoto závazku. Dne 11. 2. 2014 v 13:51 jsem vedl telefonní hovor s člověkem ze zákaznické linky společnosti Vodafone. Tuším, že to byl nějaký pan Jakub. Pan Jakub mi jasně sdělil, že koncová pokuta za vypovězení mé smlouvy bude 763 Kč s DPH. Řešili jsme s panem Jakubem i to, že jsem dostal zvýhodněný telefon, pan Jakub mi řekl něco ve smyslu, že telefon se mi vzhledem ke smlouvě, kterou jsem s Vodafonem podepsal účtovat nebude a že systém společnosti Vodafone i on si je naprosto jistý, že koncová částka, kterou budu doplácet je opravdu 763 Kč s DPH. (Nechal jsem se několikrát ujistit, abych se se společností Vodafone později nemusel dohadovat!)

Stejný den mě v 15:32 ohledně stejné věci kontaktoval další člověk ze společnosti Vodafone pan Jakub Černý, který mě znovu ujistil o koncové částce 763 Kč DPH.

Ještě tentýž den (11. 2. 2014) jsem tedy podal zmíněnou výpověď.

Dále mi dne 13. 2. 2014 v 13:06 přišla z interního čísla Vodafone SMS s informací, že má výpovědní smlouvu číslo 1-548443... byla přijata a že odškodnění za měsíční plnění činí 763 Kč a doplatek za zvýhodněné zařízení je 0 Kč. Ano SMS mám uloženou a je tam jasně napsáno, že doplatek za zvýhodněné zařízení je 0 Kč.

Dne 3. 3. 2014 v 16:02 mě náhle opět kontaktovala nějaká slečna ze zákaznické podpory společnosti Vodafone, aby mi sdělila že smluvní pokuta bude navýšena o 1033 Kč s DPH. Což je prý poměrná část slevy, kterou jsem dostal na zvýhodněné zařízení, při uzavírání této smlouvy. Na to jsem slečně řekl, že mě to nezajímá, že mi byla jasně sdělena částka 763Kč s DPH. Slečna mi řekla, že mám Vodafone kontaktovat přes webové stránky.

Stejný den tedy 3. 3. 2014 jsem společnost Vodafone kontaktoval o vzniklé situaci přes jejich webové rozhraní s číslem dotazu 140303-000315. Bylo mi odpovězeno, že se částka navyšuje o poměrnou část výše poskytnutého zvýhodnění na telefon a to, že dělá zmíněných 1033 Kč s DPH navíc.

Přijde Vám, že je v pořádku, že mě společnost Vodafone nejdříve ujistila o smluvní pokutě 763Kč s DPH, počkala na podání výpovědní smlouvy a poté částku navýšila o 1033 Kč? V další e-mailové komunikaci, společnost Vodafone svoje stanovisko
nemění a trvá na navýšení smluvní pokuty o zmíněných 1033 Kč s DPH.

Společnost Vodafone si reklamově hraje na fér společnost, ale když udělá chybu a poskytne zakazníkovi několikrát špatné informace, doplatí na jejich chybu zákazník. Dle diskuse na Facebooku ( https://www.facebook.com/vodafoneCZ/posts/10152309585426812?comment_id=31547566&offset=0&total_comments=8¬if_t=feed_comment ) nejsem určitě jediný člověk, kterého společnost Vodafone takhle napálila. Vzhledem ke skutečnostem, že hovory byly společností Vodafone nahrávány, neměl by být problém informace prokázat. Tedy pokud společnost Vodafone své telefonáty poskytne.


Požadované řešení

Dle mého názoru by společnost Vodafone měla uznat své pochybení Vůči zákazníkům a ustoupit od požadavku o zaplacení vyšší smluvní pokuty než, kterou zákazníkům, sdělila ať v telefonátech nebo informační SMS.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2014 08:59, před 11 lety

V první řadě platí, že pokud dojde ke změně podmínek - tedy i ceny služby, může zákazník smlouvu ukončit bez jakýchkoli sankcí. Pokud došlo k výpovědi mimo změnu obchodních podmínek dle § 63 zákona o elektronických komunikacích činí sankce za ukončení smlouvy 20% z dosud nevyužitých paušálů.
Zároveň, pokud je důkaz o tom, že společnost mylně informovala zákazníka o podmínkách ukončení, odpovídá za škodu, kterou tím způsobila. Lze předpokládat, že kdyby zákazník znal skutečnou výši poplatku za ukončení smlouvy, nedošlo by k výpovědi.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.4.2014 10:52, před 11 lety

Hezký den, pane Bumbo,

tuto reklamaci jsme již řešili na našem Reklamačním oddělení. Vyjádření jsme Vám posílali 2. dubna 2014 poštou na Vaši korespondenční adresu.

S pozdravem

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2014 10:36, před 11 lety

Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.