Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
Dobrý den,
dne 06.01.2018 jsme zakoupili vůz Ford Mondeo 1.6 tdci kombi r.v. 07/2014. Během zimního období jsme neměli možnost nijak správně ověřit funkci klimatizace - až když jsme se vraceli ze zahraniční cesty a venku byla teplota 30 stupňů byla zjištěná její nefunkčnost - kompresor nespínal.
22.04.2018 byla poprvé závada nahlášena na AAA auto kde bylo podstoupena klasické kolečko hovorů na call centrum a zavolání technika z pobočky zpět s informací že ať si nejdříve zajistíme technika který zjistí závady atd. Vůz byl odvezen do servisu kde technik provedl kontrolu - v chladícím okruhu nebyl ani gram chladiva takže provedl základní kontrolu těsnosti vyvakuováním a napuštěním chladiva. Za cenu 2tis. Kč byla klimatizace funkční pouze 2 týdny a došlo opět k úniku. Následoval další telefonát do AAA auto - opět stejná procedura ať necháme technika nacenit cenu opravy. Kontrolou byla zjištěn únik přímo z kompresoru a cena výměny kompresoru (+ chladiče klimetizace) na 23 150Kč. Sepsání reklamace proběhlo 06.07.2018 s ujištěním pracovníka na pobočce v Otrokovicích že se nám následující týden ozve technik z Brna aby dojednal další podrobnosti servisu (ve Zlíne technika prý již nemají k dispozici). Následovalo několik dotazů s telefonáty jak to vypadá s reklamací - vždy informace že budou volat. Reklamace byla ukončena zasláním doporučeného dopisu s vyjádřením:
"Vada reklamovaná kupujícím je vada, která vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu, že jednotlivé součástky zakoupeného automobilu podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří a opotřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav. Z uvedených důvodů prodávající za reklamovanou vadu nenese žádnou zodpovědnost a proto reklamaci zamítá."
Telefonát na AAA auto a následný hovor s regionálním manažerem - jenom potvrdil stanovisko že auto má moc najeto (161 tisíc km) a je to běžný problém který nelze uznat - navíc jsme podepsali protokol že je auto v pořádku. Jak se dá v tomto případě postupovat? Děkuji Vašťák
Oprava skryté závady
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Argumentuje-li autobazar tím, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce jinak neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou a toto jeho rozhodnutí je konečné, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou kupní smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Vašťáku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po uplynutí 6 měsíců (v dubnu jste sice volal, reklamaci jste však podal až v červenci) a ujetí cca 9tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Važená paní Míková,
i z předchozího vyjádření dtestu vyplývajícího ze zákona máte Vy jako prodávající povinnost prokázat a vyjádřit se k vadě - do této chvíle k tomu nedošlo pouze obecně zdůvodňujete že se jedná o vadu z předchozího užívání. CO se týká reklamace až po 6 měsících máte zřejmě mylnou informaci protože vozidlo bylo zakoupeno 06.01.2018 a reklamace byla podána 06.07.2018 takže ještě spadá to období 6 měsíců. Bohužel díky tvrzení Vašeho technika z pobočky v Otrokovicích jsme nesepsali protokol dříve protože nám neustále tvrdil že je potřeba mít vyjádření z autoservisu a nacenění opravy - proto nebyla reklamace sepsána už v dubnu (čekali jsme na volný termín technika).
Zarážející je že se stále oháníte počtem najetých kilometrů.
Na životnost kompresoru jsem vznesl dotaz i na autorizovaný servis Fordu a tam mě odpověděli že určitě se neudává životnost v najetých km. Prosím tedy o splnění zákonné povinnost a dodání podkladu a přesného důvodu proč byla reklamace zamítnuta - ne jenom obecné tvrzení.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.