Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#25051Nevyčerpaná data a jejich cena u tarifu Internet OPTIMAL HD Air

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2018, před 6 lety

Leoš Rapant

Znění stížnosti

Dobrý den,

jen bych si rád postěžoval na praktiku O2 u tarifu Internet OPTIMAL HD Air (30 GB). U jiných jejich internetových "mobilních tarifů" se přikoupená data, při jejich nevyčerpání, převádějí do dalšího měsíce, takže jsem předpokládal, že je tomu tak vždy. U tarifu Internet OPTIMAL HD Air nikoliv. Takže v mém případě automatické obnovení (30 GB) dat mě stálo 499,- Kč a to za jeden den využití obnovení dat, o velikosti 30 GB. Pak mi naskočilo další zúčtovací období a těch cca 25 GB nevyužitých dat se prostě vytratilo, ale naskočilo mi na vyúčtování již zmíněných 499,- Kč s odůvodněním, že u tohoto tarifu to nelze.

Prosím varujte ostatní.

Děkuji

Leoš Rapant


Požadované řešení

Snad by to mělo fungovat u všech tarifů stejně. Tzn. Převod do dalšího zúčtovacího období nebo platit jen za poměrnou část využitých dat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2018 09:17, před 6 lety

Dle Ceníku základních služeb společnosti O2 Czech Republic a.s. zveřejněných na webových stránkách https://bit.ly/2kpM709 se nespotřebovaná část objemu dat při jednorázovém navýšení dat převádí do dalšího zúčtovacího období. Uvedené ale neplatí pro službu Data 30 GB. Platnost tohoto datového balíčku je omezena pouze do konce zúčtovacího období, ve kterém byl datový balíček zakoupen. Jelikož se jedná o výjimku z obecného pravidla (takové ustanovení obchodních podmínek spotřebitel nemusí rozumně očekávat), bylo by vhodné, aby společnost před zakoupením této služby o zmíněné výjimce spotřebitele výslovně informovala (např. prostřednictvím SMS zprávy, která bude předcházet závaznému objednání dané služby).

Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.8.2018 10:54, před 6 lety

Dobrý den,

jak už je zde uvedeno, při dokoupení objemu dat 30 GB neplatí převod do dalšího zúčtovacího období, což uvádíme i v našem ceníku služeb. Vše je tedy zcela v pořádku.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2018 07:20, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.10.2018 23:25, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.