Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
jen bych si rád postěžoval na praktiku O2 u tarifu Internet OPTIMAL HD Air (30 GB). U jiných jejich internetových "mobilních tarifů" se přikoupená data, při jejich nevyčerpání, převádějí do dalšího měsíce, takže jsem předpokládal, že je tomu tak vždy. U tarifu Internet OPTIMAL HD Air nikoliv. Takže v mém případě automatické obnovení (30 GB) dat mě stálo 499,- Kč a to za jeden den využití obnovení dat, o velikosti 30 GB. Pak mi naskočilo další zúčtovací období a těch cca 25 GB nevyužitých dat se prostě vytratilo, ale naskočilo mi na vyúčtování již zmíněných 499,- Kč s odůvodněním, že u tohoto tarifu to nelze.
Prosím varujte ostatní.
Děkuji
Leoš Rapant
Snad by to mělo fungovat u všech tarifů stejně. Tzn. Převod do dalšího zúčtovacího období nebo platit jen za poměrnou část využitých dat.
|
Tweet |
Dle Ceníku základních služeb společnosti O2 Czech Republic a.s. zveřejněných na webových stránkách https://bit.ly/2kpM709 se nespotřebovaná část objemu dat při jednorázovém navýšení dat převádí do dalšího zúčtovacího období. Uvedené ale neplatí pro službu Data 30 GB. Platnost tohoto datového balíčku je omezena pouze do konce zúčtovacího období, ve kterém byl datový balíček zakoupen. Jelikož se jedná o výjimku z obecného pravidla (takové ustanovení obchodních podmínek spotřebitel nemusí rozumně očekávat), bylo by vhodné, aby společnost před zakoupením této služby o zmíněné výjimce spotřebitele výslovně informovala (např. prostřednictvím SMS zprávy, která bude předcházet závaznému objednání dané služby).
Pokud spotřebitel s postupem společnosti nesouhlasí, měl by uplatnit reklamaci. V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
jak už je zde uvedeno, při dokoupení objemu dat 30 GB neplatí převod do dalšího zúčtovacího období, což uvádíme i v našem ceníku služeb. Vše je tedy zcela v pořádku.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.