Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#25078Balík předaný cizí osobě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2018, před 6 lety

Michaela Křelinová

Znění stížnosti

Dobrý den,
nakupovala jsem na internetové stránce www.bonprix.cz a vybrala jsem si jako způsob dopravy Českou poštu.
Dne 23.7.2018 mi byla zaslána sms zpráva, že mi budou zásilku doručovat.

Celý den jsem byla doma. Pan/paní doručovatel/ka se neobtěžoval/a zazvonit na zvonek, zavolat či alespoň nechat lísteček ve schránce o tom, kde se balíček nachází. A jen tak bez jakéhokoli mého vědomí předala Česká pošta balíček v hodnotě 1247,- cizí osobě (V tomto případě zásilku odevzdali do firmy, která sídlí v baráku).
Podotýkám, že toto se mi stalo už po druhé a přijde mi velice nevhodné nechávat zaplacené balíky úplně cizím osobám, který si pak se zásilkou mohou zvesela odkráčet, jelikož Česká pošta se ani neobtěžuje nechat jakoukoli informaci o tom, kde nebo komu balíček předala.


Produkt

Č.Z. : DR3682013007F


Požadované řešení

Byla bych ráda, aby se tento styl doručování zásilek nepraktikoval.
A osoby doručující zásilku alespoň zkusili zazvonit nebo zavolat na adresáta, kterému má být zásilka předána.
V tomto případě, když už předali zásilku někomu jinému, měli nechat aspoň lísteček ve schránce s tím, kde se zásilka nachází.
Opravdu nevím, jak mám pak balíček dohledávat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2018 14:48, před 6 lety

Česká pošta má ve svých obchodních podmínkách stanoveno, že nepodaří-li se poštovní zásilku na uvedenou poštovní adresu dodat, podnik ji může vydat vhodné fyzické osobě starší 15 let, zejména některému z adresátových sousedů, která souhlasí s tím, že poštovní zásilku adresátovi předá, a která převzetí poštovní zásilky potvrdí svým podpisem. Jiná situace by byla, pokud by spotřebitelka měla dohodnutou doplňkovou službu "výhradně do vlastních rukou", kdy Česká pošta nesmí balík předat nikomu jinému.

Služby České pošty může spotřebitelka reklamovat. Pokud měla spotřebitelka dohodnutou doplňkovou službu "výhradně do vlastních rukou" nesměl být balík předán někomu jinému a pokud ne, soused mohl zásilku převzít, ale měl by ji podepsat vlastním jménem.

Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.