Počet nahlášených stížností: | 37 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Corlux International SA po mně vymáhá neoprávněné pohledávky za zboží, které jsem neobjednala a ani nepřevzala. Obrátila jsem se na živnostenský úřad.
Shape
Ukončení vymáhání neoprávněných plateb
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím soudního exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Dle obchodních podmínek společnosti Courlux International SA může spotřebitelka kupní smlouvu kdykoliv vypovědět, a to zasláním písemné výpovědi prodávajícímu na adresu zákaznického servisu v ČR, případně telefonicky na uvedených kontaktech. Prodávajícího lze písemně kontaktovat přes zákaznický servis v ČR pro značku Visage d'Or: P.O. Box č. 54, 225 54 Praha 025. Telefonicky lze informace získat na tel.: 283 08 08 06, fax 283 93 39 69, e-mail: cz@courlux.com. Při veškeré komunikaci se zákaznickým servisem je vhodné uvést své zákaznické číslo.
Vzhledem k tomu, že společnost Courlux International SA nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitelka uhradit musela.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitelka jí není proto povinna přebírat. Bude-li jí jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitelka společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Dobrý den,
stížnost zákaznice paní Jitky Velebové jsme prověřili a zde je výsledek a naše vyjádření k této záležitosti: Paní Velebová si zásilku s dámskými punčochovými kalhotami značky Shape objednala, o jejím zaslání informována byla a očekávala její doručení. Bohužel však došlo k tomu, že tato zásilka se ztratila během poštovní přepravy, takže nebyla na adresu paní Velebové doručena. Na straně firmy Courlux došlo k tomu, že po uplynutí doby splatnosti faktury, která byla přibalena uvnitř této zásilky, zaslala firma paní Velebové SMS zprávu s upomínkou na tuto neuhrazenou fakturu. V této SMS zprávě bylo rovněž uvedeno telefonní číslo na zákaznické centrum pro firmu Courlux v ČR, na které se mohla paní Velebová obrátit a vzniklou situaci s pomocí našich operátorek vyřešit. Toto nabízené nejjednodušší a správné řešení však nevyužila. Jelikož na toto upozornění nereagovala, zaslala jí firma Courlux 1. písemnou upomínku, ve které byly opět uvedeny veškeré kontakty na zákaznické centrum, kam se mohla paní Velebová obrátit a situaci vysvětlit. Ani na tuto výzvu však paní Velebová nereagovala, takže firma Courlux jí zaslala 2. písemnou upomínku, která však rovněž zůstala bez odezvy. Další postup byl ten, že firma Courlux předala pohledávku paní Velebové za účelem vymáhání na inkasní kancelář Intrum, která je smluvním partnerem firmy Courlux. Tato inkasní kancelář tedy začala v rámci této smlouvy dlužnou částku od paní Velebové vymáhat. I zde byla možnost, kontaktovat inkasní kancelář Intrum a sdělit, že předmětná zásilka nebyla na adresu paní Velebové doručena, a proto že nebyla ani uhrazena faktura za její doručení.
Paní Velebová byla již dříve zákaznicí firmy Courlux, a v minulosti odebírala od této firmy například bižuterii značky Bijoux Club, takže systém zasílání a hrazení faktur až po dodání zboží znala.
Pro úplnost dodáváme a opakujeme, že pro veškeré požadavky zákazníků firmy Courlux, je potřeba kontaktovat zákaznický servis v ČR, a to na tel. čísle: 283 08 08 18, e-mailová adresa: cz@courlux.com, a nebo webové stránky: www.courlux.com. Na uvedených kontaktech mohou zákazníci vyřídit veškeré své požadavky.
Paní Velebová bohužel situaci řešila stížností uveřejněnou ve Vašem časopise, místo toho, aby se obrátila na zákaznické centrum pro firmu Courlux, jak jí bylo nabídnuto a doporučeno pro nejsnazší vyřízení její záležitosti, které by vedlo k oboustranné spokojenosti.
Vymáhání dlužné částky bylo ze strany inkasní kanceláře Intrum ukončeno dne 10. 8. 2018.
Tímto považujeme celou záležitost za uzavřenou.
S pozdravem,
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA
Na základě vyjádření společnosti přeřazujeme stížnost na spotřebitelku a žádáme ji o uzavření věci.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.