Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes mě navštívila p. Náplavová, že mám provést registraci odběrného místa o odběru plynu a elektřiny. Tvrdila, že tato registrace je nutná kvůli GDPR o ochraně osobních údajů a že se v žádném pčřípadě nejedná o změnu dodavatele energií. Dále uvedla, že tuto registraci musí provést všichni odběratelé. Předložila mně přihlášku k výběrovému řízení, kde tvrdila, že opravdu nedojde ke změně odběratele. I když je smlouva psaná na manžela, tvrdila, že ji jako manželka můžu podepsat i já. Navíc v přihlášce chybí datum, což jsem zaregistrovala, až po jejím odchodu. Nyní na Vašich stránkách jsem se dozvěděla, že to může být záměrné, abych nemohla odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Navíc smlouvu, kterou mně ponechala nemá identifikační číslo, což mně ztěžuje komunikaci a podání žádosti o odstoupení od smlouvy.
ENVONA - Přihláška k výběrovému řízení
Z důvodu uvedení klamavých informací od zprostředkovatele, cheme využít možnosti odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14. dní. Zítra posílám doporučenou žádost o odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. V situaci, kdy společnost bude tvrdit, že k podpisu smlouvy došlo v jiný den, než jaký uvádí spotřebitelka v odstoupení, měla by to společnost prokázat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.