Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
před 3a půl lety jsem na své šedesáté narozeniny dostala dárek - ruční šlehač s tyčovým nástavcem, značky Sencor. U tohoto dárku nebyla přiložena účtenka, tudíž jsem nemohla uplatnit reklamaci. Za tuto dobu se mi tento výrobek 5 krát pokazil a na opravách jsem zaplatila už necelých 1000,-Kč. Vždy šlo o stejnou opravu, výměna nějakých ozubených koleček. Výrobce tyto kolečka vyrábí z umělé hmoty. Jakmile se opotřebují, což je velmi brzy, šlehač se zastaví a nejede a zase shánět opraváře. Nechápu, proč výrobce tyto kolečka nevyrábí kovová a šlehač by dlouho vydržel. Jsem znechucena z této značky SENCOR, dovozce FAST ČR, a. s. Černokostelecká 1621, CZ - 25101 Říčany. Nikdy více žádný Sencor.
JANA VÁLKOVÁ
Já nevím. Reklamace se na tento výrobek nevztahuje. Uvítala bych výrobek, který by vydržel a mohla jej chválit. Ale bohužel. Chtěla jsem Vás upozornit, jak jsem dopadla s dárkem. Jakmile se pokazí po šesté a myslím si, že to nebude dlouho trvat, už žádné opravy a musím si zakoupit nový kvalitní výrobek.
|
Tweet |
Za vady výrobku odpovídá spotřebiteli prodávající, případně osoba, která je označena v písemném potvrzení o rozsahu a trvání odpovědnosti za vady (dle § 2166 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pokud by byl v takovémto potvrzení označen dovozce zboží, je u něj možné vady rovněž vytýkat.
Dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Delší dobu pro uplatnění reklamace lze sjednat tzv. smluvní zárukou.
Spotřebitelka by tedy mohla šlehač reklamovat u dovozce v případě, že byl označen v potvrzení dle § 2166 občanského zákoníku a zároveň, že byla sjednána prodloužená smluvní záruka, která by trvala v den uplatnění reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.