Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 26.6.jsem se zaregistrovala přes facebook a zaplatila si na měsíc částku 159,-Kč. S tím že mi přišel email o tom že mám PREMIUM profil, ale nevím jsem to potvrdila či ne. Nepamatuji si to. V návalu pracovních povinností jsem na nějakou seznamku zapomněla. Vůbec jsem na ni nechodila a profil jsem si chtěla zrušit, ale nešlo to. Nečetla jsem do podrobna podmínky, kdybych věděla do čeho jdu, okamžitě bych odešla. Dnes mi přišel email že dlužím částku 2273,- plus nějaký poplatek 280,- a pokud neuhradím tuto dlužnou částku do 30.7. dají to vymahačské společnosti. Chtěla jsem tuto částku teda uhradit,ale nejde to. Mám zaktivované internetové bankovnictví. I přes to to nejde. Tak jsem koukala na jejich stránky a tam jsem koukala že pokud někdo nemůže zaplatit přímo, může peníze zaslat bankovním převodem. Ale to je tak nečitelné že číslo účtu nelze přečíst. Jsme zoufalá, bojím se že to po mě budou vymáhat ačkoliv bych ráda zaplatila i přes to že profil chci okamžitě zrušit. Ale nevím jak postupovat. Na stránkách mají adresu a formulář podle kterého vypovědět profil. Je to všechno tahání peněz z lidí.
Nerada bych se dostala do finančních problémů tím že pořád budou posílat upomínky a pokud vypovím co nejdříve smlouvu tak aby upomínky nechodily.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohla spotřebitelka souhlasit i s prováděním opětovné platby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky poté, co jí k tomu spotřebitelka vyzve, může spotřebitelka žádat navíc zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: 175308128
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum Singles50.
Dobrý den, ano hned jsem emailem poslala v příloze mnou napsanou výpověď a ještě poslala doporučeně písemnou výpověď na jejich adresu. Druhý den firma reagovala s tím, že profil deaktivují a ruší účet Premium. Ale peníze mi vrátit nechtějí. Prý proto, že jsem si řádně neprostudovala podmínky. Zarazila mě ale jedna věc. A to, že moje osobní údaje budou ještě 10 let v jejich databázi. Vůbec nechápu proč.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka užívaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Co se doby uchování osobních údajů, měla by společnost její délku na žádost spotřebitelky zdůvodnit.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vývoj reagovat.
ID: 175308128
Dobrý den.
Realizace Výpovědi Prémiového členství slouží výhradně k zastavení jeho prodloužení po vypršení stávajícího Prémiového období, nikoliv k navrácení (části) uhrazeného poplatku za stávající členství – viz prosím také Všeobecné obchodní Singles50, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.singles50.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.
V případě, že jste si své Prémiové členství nepřál/-a prodloužit, bylo toto potřebné včas a řádně vypovědět (tj. zrušit jeho prodloužení).
Vzhledem ke stávajícím obchodním a daňovým právním předpisům, specifické údaje jako informace o platbě musí být uschovány po dobu 10 let a budou vymazány až po vypršení tohoto období.
Můžeme však potvrdit, že všechny ostatní informace již byly vymazány.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: