Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych si stěžovala na nepoctivé jednání společnosti, která prodává zboží na stránkách poštovnézdarma.cz.
Jedná se o klasický přeprodej z aliexpresu, samozřejmě s jejich vlastní přirážkou. Bohužel jsem si tuto skutečnost uvědomila až po zaplacení. Nikde na stránkách o aliexpresu nepíši, naopak lžou, že poštovné zdarma je kvůli objemu zboží. Aliexpres má ale poštovné zcela zdarma automaticky.
Že se jedná o přeprodej mi potvrdila i paní z callcentra.
Chtěla jsem využít svého práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů, ale jak mám od smlouvy odstoupit, když mi přijde zboží až v září opravdu netuším. Hlavně že jsem jim za zboží zaplatila ihned.
Prodejce má i hodně negativních reakcí například na srovnávacím portálu heureka.cz
Objednávka byla realizována dne 16. července, tentýž den zaplacena a 22. července mi přišel email, že mi tři kusy z objednávky budou zaslány jednotlivě a až v období 1. srpna - 20. září. Když jsem řekla paní na callcentru, že mi datum dodání nevyhovuje a že chci odstoupit od smlouvy, tak mě odbyla.
Děkuji moc za případnou radu jak postupovat dále.
S pozdravem,
Jana Svrčinová
3ks bandeletky
Ráda bych odstoupila od smlouvy a dostala peníze obratem zpět. Jak mám využít svého zákonného práva na odstoupení od smlouvy, když mi zboží má přijít až v září, tedy až po zákonné lhůtě kdy jako zákazník mohu odstoupit od smlouvy?!
Přijde mi opravdu nespravedlivé, že jsem za zboží zaplatila ihned a prodejce se zdráhá mi peníze vrátit a chce mi bránit v mém zákonném nároku na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.
V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto doporučujeme v takovém případě bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy, vrátí jí podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Pokud tak v této lhůtě neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dobrý den,
našich stránkách máme v sekci "Jak to funguje" uvedeno: "Zasíláme zboží přímo od prvotních distributorů. V dnešní době snad už není veřejným tajemstvím, že veškerá spotřební elektronika a jiná droboť pochází z Číny nebo Taiwanu. Takže jsme se rozhodli, že nejvýhodněji vyjde zasílat zboží koncovým zákazníkům přímo z destinací jejich výroby." Netajíme se tím, že náš eshop zprostředkovává prodej zboží z Asijských zemí. S touto informací jste se mohla seznámit ještě před objednáním.
Zákazník má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy Vám tedy začne běžet ve chvíli, kdy Vám bude zboží doručeno. Náš eshop se snaží zákazníkům vyjít maximálně vstříc a dobu na vrácení zboží bez udání důvodu jsme prodloužili na lhůtu 30 dní.
Zákazník má právo odstoupit od kupní smlouvy i před převzetím zboží, měl by o tom však prodejce informovat co nejdříve, než prodejce zboží odešle. Jak sama uvádíte, o zrušení objednávky jste požádala až po odeslání zboží. Vzhledem k tomu, že zboží z Vaší objednávky bylo již odesláno, nedá se pochopitelně zabránit jeho doručování. Jakmile budou zásilky doručeny, můžete využít práva na odstoupení od kupní smlouvy.
Veškeré informace k odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zboží Vám poskytne nás zákaznický servis.
Děkujeme za pochopení.
Hezký den přeje
Kateřina L.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Na základě zdejší rady jsem podala neprodleně písemné odstoupení od kupní smlouvy, kterou jsem poslala doporučeně dne 25.7., od České pošty mi přišla sms o doručení příjemci dne 26.7. Od tohoto data Vám začíná běžet 14denní lhůta na vrácení veškerých finančních prostředků na můj bankovní účet, tak jak jsem napsala ve svém oznámení o odstoupení od kupní smlouvy. Pakliže tak neučiníte, budu také požadovat úroky z prodlení a věc již začnu řešit mimosoudně přes ČOI, a nebo i soudně kdy se spojím s dalšími poškozenými zákazníky. Vzhledem k tomu, kolik si jich stěžuje tady na stránkách Vašestížnosti a kolik stížností je ještě nedořešených, není to úplně malé číslo.
Naprosto ignorujete mé právo odstoupit ještě před převzetím zboží dle Evropské směrnice o právech spotřebitelů - to jsem uvedla ve své výpovědi a uvádí Vám to zde i odborníci ze stránek Vašestížnosti.
Proč pořád kalkulujete jen výpovědí po převzetí?! Navíc jsem několikrát přes váš zákaznický servis žádala datum pravděpodobného doručení a toto jste naprosto ignorovali, přišel mi až email, že bylo zboží odesláno a pravděpodobné datum doručení je 1. srpna - 20. září. Tohle datum doručení mi nevyhovuje, proto od smlouvy také odstupuji. Navíc Vám tenhle důvod může být naprosto ukradený, mé právo odstoupení od smlouvy nemusí být věcně zdůvodněno.
Kupní smlouvy NEŠLO zrušit ještě před odesláním, když jste se mnou vůbec nekomunikovali.
Rozumím tomu, že už nelze zabránit odesílání, nicméně, já si zboží opravdu nepřevezmu, zboží se vrátí na adresu odesílatele. Jak už si to vykomunikujete se svým dodavatelem přeci není problém můj, problém spotřebitele.
Trvám na svém právo na odstoupení od smlouvy ještě před převzetím zboží, mou výpovědí mi zanikla povinnost zboží přebírat a žádám, abyste mi laskavě ve stanovené 14denní lhůtě od 26.7.2018 zaplatili částku za zboží, kterou jste ode mě obdrželi.
Také mi nepřijde v pořádku, že se mnou jako se spotřebitelem komunikujete na úrovni, kdy se ani nepodepíšete celým jménem.
Mně to v pořádku opravdu nepřijde.
Mohu poprosit odborníky z Vašestížnosti o vyjádření? Odstoupení jsem zaslala, mám potvrzení od pošty, uschovaný také podací lístek.
Jak mám postupovat, pokud se zdejší firma POŠTOVNÉzdarma.cz bude stále vymlouvat z vrácení mých peněz ve stanovené lhůtě?
Děkuji moc,
Jana Svrčinová
Jestliže spotřebitelka od smlouvy řádně odstoupila a společnost přesto ve lhůtě nevrátí peněžní prostředky, může se spotřebitelka obrátit na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při ČOI (viz výše).
Z pohledu práva se po odstoupení stane z původní kupní ceny tzv. bezdůvodné obohacení, k jehož vydání je společnost povinna dle § 2991 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitelka může společnost vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení s pomocí vzorové výzvy: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Stížnost přeřazujme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Vážená paní Svrčinová,
peníze Vám samozřejmě vrátíme v zákonem stanovené lhůtě, ale vzhledem k tomu, že je zboží zasíláno povětšinou dodavateli obyčejně a doručováno tak přímo do schránky, není pravděpodobné, že byste doručení zásilek mohla odmítnout (leda by tyto zásilky byly uloženy na poště např. pro neoznačení schránky). Proto až Vám budou doručeny, zašlete nám je prosím zpět. Na dodací dobu jste byla upozorněna předem u produktu i v pokladně před dokončením objednávky, proto nás skutečně mrzí, že z tohoto důvodu objednávku rušíte. Vznikají nám tím totiž nemalé provozní náklady. Pokud na zboží spěcháte, doporučuji Vám příště vybrat si z kategorie SKLADOVKY, které Vám doručíme do 2 pracovních dnů přímo ze skladu v Plzni.
S přáním hezkého letního dne
Anna M.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Dobrý den, Anno M.,
sledovací číslo zásilky máte k dispozici i Vy, tak se nemusíte snad ničeho obávat. Pokud se opravdu stane, že mi zásilka bude doručena, samozřejmě zboží pošlu zpátky, ale poštovné budu chtít uhradit.
Na dodací dobu jsem dopředu upozorněna nebyla, ani po podaném dotazu přes Váš zákaznický servis.
Nyní jsem si zkoušela objednat další zboží a nikde, ještě před zaplacením, o přesné dodací lhůtě nepíšete nic konkrétního, tak prosím, už opravdu přestaňte lhát, akorát mě to rozčiluje.
To zboží mělo být určeno pro někoho jiného, já si u Vás už nikdy rozhodně nic neobjednám, takže doporučení ohledně "skladovek" pozbývá smyslu.
Děkuji za zaslání mých peněžních prostředků na účet: 2500383035/2010
Tohle číslo účtu jsem Vám již zaslala přes zákaznický servis a bylo hlavně přímo uvedeno v mém odstoupení od kupní smlouvy, které jste obdrželi již minulý týden.
Stížnost uzavřu až po úhradě peněz na můj účet, děkuji za pochopení.
S pozdravem,
Jana Svrčinová
Dobrý den,
peníze Vám budou zaslány dnes.
S přáním hezkého letního dne
Anna M.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Prosím, neposílejte mi žádné kupóny, když zde uvádím, že chci peníze zaslat na účet. Uvedla jsem to i ve svém odstoupení od smlouvy a na číslo účtu se ptala i vaše kolegyně a číslo účtu jsem ji také zaslala.
Nechci žádné slevové kupóny, ale peníze zpět na účet.
Dobrý den,
jak jsme Vám již několikrát napsali, peníze Vám byly zaslány včera za veškeré produkty z objednávky.
S přáním hezkého dne
Anna M.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Když jsem tady odpovídala, dotaz jste mi ještě nezodpověděli, tak si laskavě nechte of cesty ty hloupé řeči.
Máte velice zvláštní přístup k zákazníkovi a nenechám si tuhle zkušenost jen pro sebe.
Hezký den,
Jana Svrčinová
Dobrý den,
peníze byly dne 2.8.2018 odeslány zpět na Váš účet a měla byste je již mít zpět.
Hezký den přeje
Kateřina L.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Hodnocení:
Komentář: Dekuji za zaslane penize, vse prislo v poradku na ucet.
Dekuji i dTestu za pomoc.
Hezky den,
Jana Svrčinová